دانلود کامل ترین جزوه آموزش تکنیسین های داروخانه

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
777 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

دانلود کامل ترین جزوه آموزش تکنیسین های داروخانه

توضیح فایل

دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر pdf کامل ترین جزوه آموزش تکنیسین های داروخانه فصل دوم آشنایی با دسته های درمانی داروها است. این فایل شامل ۸۲ صفحه و درقالب فایل pdf تهیه شده و آماده دانلود می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده واقع گردد .در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

همانطور که می دانید نسخه خوانی حرفه ای است که یکی از مهمترین شروط شروع و تسلط بر آن ، تسلط بر داروشناسی است. داروشناسی در بحث نسخه خوانی در حد شناخت نام و دیکته داروها ،گروه دارویی، دوز و شکل های رایج دارو کافی می باشد. این که دارویی چه فرمول شیمیایی دارد، طریق و میزان مصرف آن دارو در افراد مختلف چقدر می باشد،در چه بیماری هایی و با چه دوزی مصرف می شود ، مکانیسم اثر دارو در بدن به چه شکلی است و …. برای یک نسخه پیچ ساده داروخانه لازم نیست و موارد گفته شده و موارد مشابه آن ، علمی است که پزشکان و بالاخص پزشکان متخصص و داروساز ها باید بدان آگاهی داشته باشند.

آنچه که مسلم است مهترین وظیفه یک نسخه پیچ صرفا دریافت نسخه، بررسی نسخه ، بررسی اعتبار و ارزش قانونی نسخه ، جمع اوری اقلام دارویی در صورت وجود داروها در داروخانه و تحویل آن به مسئول تحویل داروها (معمولا مسئول فنی داروخانه می باشد) می باشد. مسئول فنی نیز پس از دریافت داروها از نسخه پیچ ، طبق دستور پزشک نسبت به تحویل داروها به بیمار اقدام میکند و در صورت نیاز نیز توضیحاتی در ارتباط با نحوه مصرف دارو نیز ارائه می دهد.

اهمیت شناخت دیکته و دوز داروها برای یک نسخه پیچ

برخی از پزشکان در تجویز دارو بر روی نسخه ، گاها نام کامل دارو رو نمی نویسند. در چنین شرایطی ، نسخه خوان با تکیه بر اطلاعات داروشناسی نسبت به تشخیص آن دارو اقدام میکند. بر همین اساس ، نیاز می باشد تا نسخه پیچ به املای نوشتاری دارو آگاه بوده و ضمنا دوز و شکل های دارو ها رو نیز بداند! ضمن اینکه تا زمانی که دارویی به گوش و یا چشم نسخه خوان نخورده باشه مسلما در تشخیص دارو نیز تردید خواهد داشت.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.