فایل جزوه درس تاریخ اجتماعی شیعه (۱)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
577 بازدید
11,000 تومان 9,000 تومان٪18 تخفیف

فایل جزوه درس تاریخ اجتماعی شیعه (۱)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس تاریخ اجتماعی شیعه (۱) منبع آموزشی کد درس ۱۲۲۰۴۱۲ رشته تاریخ تشیع کارشناسی ارشد الهیات و علوم اسلامی تاریخ تشیع می باشد. این فایل شامل ۱۳۷ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه درس تاریخ اجتماعی شیعه

جزوه درس تاریخ اجتماعی شیعه (۱) منبع آموزشی کد درس ۱۲۲۰۴۱۲ رشته تاریخ تشیع

کارشناسی ارشد الهیات و علوم اسلامی تاریخ تشیع

تهیه کننده : سیده سوسن فخزائی

عناوین موجود در جزوه :
۱_ کلیات تاریخ اجتماعی شیعه
۲_ حوزه های علمیه شیعه

همپای تحولات شیعه پژوهی در دهه های اخیر، تاریخ پژوهی نیز تحول یافته و رویکردهایی مانند تاریخ اجتماعی، قلمروهایی نو در برابر پژوهشگران گشوده است. تاریخ اجتماعی، مورخان را از حصار کهنه قهرمانانِ تاریخ می رهاند و آنها را به چشم دوختن به توده های مردم و باورها و رفتارهای آنها فرا می خواند تا سهم فرودستان را هم در رویدادهای تاریخی به عنوان جانشین و یا دست کم همنشین نخبگان دریابند و آن را گزارش کنند.

تاریخ اجتماعی از موضوعات جدیدی است که اخیرا پا به عرصه مباحث تاریخی نهاده است. ویژگی و امتیاز خاص این بعد از مباحث تاریخی، توجه به تاریخ اقشار اجتماعی به جای توجه صرف به تاریخ حکام و پادشاهان است.

مهم‌ترین عاملی که به شدت بر تاریخ اجتماعی شیعه سایه افکنده و آن را تحت تأثیر خود قرار داده، مذهب است. شیعیان به سبب پیروی از اهل‌بیت?، در طول تاریخ رنج‌های بسیاری دیده و در بسیاری مواقع با محرومیت‌هایی روبه‌رو بوده‌اند و از سوی اکثریت مورد آزار یا تحریم قرارگرفته‌ و زندگی خود را با تحمل انواع تبعیضات و ظلم و ستم سپری نموده‌اند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.