پاورپوینت احساس و ادراک (کلیات و پسیکوفیزیک)

پاورپوینت احساس و ادراک (کلیات و پسیکوفیزیک)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
640 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

پاورپوینت احساس و ادراک (کلیات و پسیکوفیزیک)

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت احساس و ادراک (کلیات و پسیکوفیزیک) می باشد. این فایل شامل ۱۷ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppts تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت احساس و ادراک (کلیات و پسیکوفیزیک)

کلیات و پسیکوفیزیک
احساس و ادراک
انسان، ابزارهایی به نام اندام های حسی در اختیار دارد که به کمک آن ها می تواند، اطلاعاتی را درباره تغییرات و دگرگونی های محیط خارج یا داخل دریافت کند و با واکنش در برابر آن ها، هر چه بهتر و سریع تر، رفتار سازگار از خود نشان دهد. همچنین، از طریق حواس قادر به شناخت پدیده های هستی نیز می گردد. به طور کلی، شناخت انسان از جهان اطراف خود، در نتیجه برخورد محرک ها به اندام های حسی و تفسیر اثر آن ها در مغز، حاصل می گردد. این فرآیندی که منجر به شناخت عالم هستی می گردد، احساس و ادراک نامیده می شود. احساس، راه ورودی داده های خام از حواس به سوی مغز و ادراک، تفسیر این داده های حسی خام است .
تعریف احساس
انتقال اثر محرک از گیرنده حسی به سیستم عصبی مرکزی، احساس نامیده می شود . به عبارت دیگر، به فرآیند دریافت، تبدیل و انتقال اطلاعات جهان بیرون ، احساس گفته می شود. این احساس ارزش شناختی ندارد و به گونه ای منفعل حاصل می گردد و اساسی صددرصد فیزیولوژیک دارد .

علم و ادراک از نظر حکمای جدید غرب:

-دکارت:

تجربه حسی وسیله ارتباط انسان با خارج است، نه تنها برای کشف حقیقا امور بلکه برای زندگی کردن.

-جان لاک:

تصورات ذهنی و معلومات حاصل تجربه حسی است. (لوح سفید)

مفهوم آستانه حسی

تعریف نظری آستانه های احساس نسبتا آسان است ولی حتی برای یک آزمودنی معین و یک شدت محرک مشخص، میزان آستانه مشخص نیست. به علاوه این میزان برای افراد مختلف متفاوت است. بنابراین هرگز نمی توان شدت واقعی آستانه حسی را بدست آوریم.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.