پاورپوینت جغرافیای سیاسی و حکومت داری

 پاورپوینت جغرافیای سیاسی و حکومت داری
نوع فایل
ppt
حجم فایل
4MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
704 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

 پاورپوینت جغرافیای سیاسی و حکومت داری

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت جغرافیای سیاسی و حکومت داری می باشد. این فایل شامل ۲۴ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل پاورپوینت جغرافیای سیاسی و حکومت داری

جغرافیای سیاسی: به رابطه دولت وسیاست می پردازد. و پدیده های بطور مشترک هم جغرافیای سیاسی اند مانند مرزها ،تقسیمات اداری ،اداره سرزمینی موقعیت کشورها که در تحولات سیاسی کشورها نقش دارد مورد بررسی قرار میدهیم.

ماهیت و قلمروها: منظور از آن است که جغرافیای سیاسی از چه چیز بحث می کند جغرافیای سیاسی موضوعات را مورد بحث پدید ه های خود قرار میدهد که بطور مشترگ رابطه بین سیاست و جغرافیا و یا بر عکس تعریف می کند. پس قلمرو دانش صرفاٌ تاجای است که به حوزه مشترک این دو دانش مرتبط می گردد.

موضوعات مورد مطالعه جغرافیای سیاسی:

-مرزها: پدیده سیاسی و جغرافیائی است.
-موقعیت کشورها که در کجا واقع شده است
-تفاوت و شباهت های مکانها

تعریف خاص جغرافیای سیاسی

دانشی است که از اثرگذاری عوامل سیاسی یا پدیده های سیاسی بر محیط انسانی یا فضای انسانی بحث می کند. که موضوع محوری سیاست دولت و حکومت می باشد. و موضوع محوری دانش جغرافیائی سرزمین و مکان است.

کشور یک مفهوم جدید است که بعد از قرن ۱۷ با ظهور نظم وستفالی به وجود آمد و یک ضرورت سیاسی با همراهی نوعی سازمان اجتماعی اقتصادی با پشتوانه سرزمینی که هر سرزمین به شیوه مختلفی اداره می شود.

حکومت نهادی است،جغرافیائی وسرزمینی،که حکومت بدون سرزمین وجود خارجی ندارد. تمامیت ارضی،که اشاره دارد به مرزهای حاکمیت یک کشور،وقلمرو که توسط حکومت اداره می شود ازجمله عوامل مورد بحث در بُعد جغرافیائی حکومت است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.