پاورپوینت درس بررسی تحولات ژئوپلیتیکی جهان

پاورپوینت درس بررسی تحولات ژئوپلیتیکی جهان
نوع فایل
ppt
حجم فایل
370KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
512 بازدید
8,000 تومان 6,800 تومان٪15 تخفیف

پاورپوینت درس بررسی تحولات ژئوپلیتیکی جهان

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت درس بررسی تحولات ژئوپلیتیکی جهان درس مربوطه: مبانی جغرافیای سیاسی رشته تحصیلی: برنامه ریزی گردشگری می باشد. این فایل شامل ۱۴ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل پاورپوینت درس بررسی تحولات ژئوپلیتیکی جهان

موضوع: بررسی تحولات ژئوپلیتیکی جهان

درس مربوطه: مبانی جغرافیای سیاسی

رشته تحصیلی: برنامه ریزی گردشگری

نقشه سیاسی جهان از سال ۱۶۴۸م. زمانی که طبق معاهده وستفالی حق حاکمیت حکومتها در قلمرو سرزمینی آنها به وسیله قدرتهای بزرگ اروپایی به رسمیت شناخته شد تاکنون دچار تحولاتی زیادی شده است.

این تحولات در یک جهت مشخصی صورت نگرفته است، به این صورت که ابتدا تعداد واحدهای سیاسی مستقلی که به تعداد زیادی در اروپا وجود داشت کاسته شد.

برای مثال:در آلمان ۹۰۰ دولت وجود داشت که پس از صلح وستفالی به ۳۵۵ دولت و در۱۸۱۵م. به ۳۶ دولت رسید و سرانجام در سال ۱۸۷۱م. دولتی متحد و یکپارچه شد.

در اروپا در سال ۱۵۰۰م. در حدود ۱۵۰۰ واحدمستقل سیاسی وجود داشت که در ۱۹۰۰م. به ۲۰ کشور رسید،بدین ترتیب اروپا نظم نوینی به بقیه نقاط جهان تحمیل کرد.

از سوی دیگر در ابتدای قرن بیستم، بخصوص بعد جنگ جهانی دوم با تجزیه و فروپاشی امپراطوری های بزرگ دنیا بر تعداد کشور های مستقل به طور روز افزونی افزوده شد.

مثلا: تعداد کشورهای مستقل بعد جنگ جهانی اول۶۷ کشور بوده،بعد جنگ جهانی دوم به ۸۲ و در ۱۹۷۶م. به۱۶۸ و در ۱۹۹۳م. به ۱۸۹ و در۲۰۱۳ به ۱۹۶کشور رسیده است.

فرایندهای که در موجودیت نقشه سیاسی جهان و تغییرات آن نقش داشته اند:

۱-اکتشافات جغرافیایی: کشف قاره ها و سرزمین های دور به وسیله اروپاییان و به دنبال آن ادعای حکومتهای اروپایی که سبب مالکیت آنها برآن سرزمین ها شد،موجودیت کشورهایی مثل استرالیا و زلاندنو، بر روی نقشه سیاسی جهان را توجیه می کند. و……..

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.