پاورپوینت درمان شناختی- رفتاری برای اعتیاد

پاورپوینت درمان شناختی- رفتاری برای اعتیاد
نوع فایل
ppt
حجم فایل
6MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
661 بازدید
12,000 تومان 10,000 تومان٪17 تخفیف

 پاورپوینت درمان شناختی/رفتاری برای اعتیاد

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت درمان شناختی- رفتاری برای اعتیاد می باشد. این فایل شامل ۹۹ سلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت درمان شناختی- رفتاری برای اعتیاد

قسمتی از متن فایل:

مدل شناختی-رفتاری غلبه بر مصرف مواد و الکل:

طبق این نظریه افکار و رفتارها آموختنی هستند. چون سوء مصرف الکل و مواد یک رفتار است ، به نظر می رسد که فعالیتی آموختنی است.مصرف مواد و الکل نتیجه جریان فکری ناکارساز(غیر منطقی) است. چون این افکار و رفتارها آموختنی است پس می‌توان آنها را از یاد برد.

الفبای تغییر.A-B-C of Change

برای آشنایی مراجع با این مطلب که  افکار چگونه بر رفتارها اثر می گذارند ، مشاور می تواند از تحلیلABC استفاده کند. این تحلیل چنین است:

افکار ناساز گار غیر منطقی:

افکار ناکارساز/ غیر منطقی. افکار ناکارساز به رفتار ناکارآمد می انجامد. مثلا کسی که فکر می کند یا معتقد است که حق دارد همه چیز باید در اختیار او باشند. کمتر احتمال دارد برای آنچه که می‌خواهد به سختی تلاش کند. این قبیل افکار خطای فکری  نامیده می‌شوند.

افکار خود آیند:

چون توقعات، ارزیابی ها و اسنادها مبتنی بر تجارب گذشته و باورهای عمیق هستند اغلب خودکارند. یعنی شخص درباره چیزی که انتظار دارد، اتفاق بیفتد، طرز ارزیابی آن موقعیت، و اینکه این موقعیت را به چه کسی یا چه چیزی نسبت دهد، وقت کمی را صرف  می کند. این فرایند بسیار فوری اتفاق می افتد.

هدف از مشاوره شناختی – رفتاری تغییر دادن طرز فکر مراجع درباره موقعیت است تا طرز رفتار وی را تغییر دهد. این کار مستلزم تغییر دادن قسمت B از ABC موقعیت است. ( کاربرگ ۶).

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.