پاورپوینت سیر تحولات تکنیک های توالی یابی DNA

پاورپوینت سیر تحولات تکنیک های توالی یابی DNA
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
686 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

پاورپوینت سیر تحولات تکنیک های توالی یابی DNA

 دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت سیر تحولات تکنیک های توالی یابی DNA می باشد. این فایل شامل ۱۸ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت سیر تحولات تکنیک های توالی یابی DNA

تعیین توالی DNA از مهمترین تکنیک های موجود در زمینه زیست شناسی مولکولی بوده که به موجب آن می توان ترتیب  قرار گرفتن نوکلئوتیدها را دریک قطعه ازDNA مشخص نمود. چندین روش مختلف جهت تعیین توالی DNA وجود دارد.

امروزه با پیشرفت های ایجاد شده در زمینه های نانوتکنولوژی وبیو انفورماتیک،روش هایی جهت افزایش سرعت و افزایش بازدهی درتعین توالی DNA ابداع شده که این امر،امکان انجام پروژه های بزرگی از قبیل تعیین توالی ژنوم انسان را بصورت ارزان تر، دقیق تر و سریعتر فراهم آورده است.

تاریخچه توالی یابی:

نسل اول توالی یابی؛از سال۱۹۷۰ آغاز شد
دوم توالی یابی؛از سال۲۰۰۵ آغاز شد
سوم توالی یابی؛از سال۲۰۰۸ آغاز شد
چهارم توالی یابی؛از سال۲۰۱۰ آغاز شد

نسل اول توالی یابی DNA

تعیین توالی بر پایه ختم زنجیر ؛این تکنیک بواسطه سانگر و همکارانش در اواسط ۱۹۷۰ ابداع گردید. مبنای این تکنیک،استفاده از نوکلئوتیدهای ویژه ای موسوم به ddNTPs (dideoxynucleotids)  بوده
که فاقد گروهOH  بر روی کربن ‘۳ خود هستند واگر در ساختار یک اسید نوکلئیک قرار گیرند این زنجیره دیگر بلندتر نخواهد شد.

از این رو، به آنها نوکلئوتیدهای ختم دهنده برگشت ناپذیر نیز گفته میشود که به واسطه مواد رادیواکتیو لیبل میشوند . این تکنیک نیازمندDNA تک رشته بعنوان الگو بوده که برای بدست آوردن آن، ابتدا DNA ژنومی را استخراج کرده و بواسطه تیمار با آنزیم های محدوالاثر آن را قطعه قطعه می کنیم  سپس از حاملینی (فاژمیدها) برای انتقال این قطعات  به داخل میزبان های باکتریایی استفاده کرده تا تعداد این قطعات همزمان با تکثیر میزبان افزایش یابد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.