پاورپوینت فصل ۱۶ کتاب شیمی عمومی سیلبرگ (سینتیک: نقش و مکانیزم واکنشهای شیمیایی )

پاورپوینت فصل ۱۶ کتاب شیمی عمومی سیلبرگ (سینتیک: نقش و مکانیزم واکنشهای شیمیایی )
نوع فایل
PPT
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
792 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

پاورپوینت فصل ۱۶ کتاب شیمی عمومی سیلبرگ (سینتیک: نقش و مکانیزم واکنشهای شیمیایی )

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت فصل ۱۶ کتاب شیمی عمومی سیلبرگ (سینتیک: نقش و مکانیزم واکنشهای شیمیایی) می باشد. این فایل شامل ۲۲ اسلاید زیبا سودمند و قایل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt  تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 فصل ۱۶ کتاب شیمی عمومی سیلبرگ (سینتیک: نقش و مکانیزم واکنشهای شیمیایی )

سینتیک شیمیایی، که به عنوان سینتیک واکنش نیز شناخته شده‌است، مطالعه بر روی سرعت فرایندهای شیمیایی است.

سینتیک شیمیایی تحقیقات و بررسی‌هایی است که شرایط آزمایشگاهی گوناگون را برسرعت یک واکنش شیمیایی توضیح می‌دهد. چراکه شرایط مختلف آزمایشگاهی از جمله دما، رطوبت و … می‌تواند بر مکانیزم واکنش و حالت‌گذار آن اثر بگذارد. همچنین سینتیک شیمیایی ساخت مدلی ریاضی از واکنش است که می‌توان به وسیلهٔ آن، ویژگی‌های یک واکنش شیمیایی را توضیح داد.

در سال ۱۸۶۴، پیتر واج (Peter Waage) و کیتو گلدبرگ (Cato Guldberg) با تدوین قانون کنش جرم، که بیانگر تناسب مقدار مواد در یک واکنش با سرعت یک واکنش شیمیایی است.

در سال ۱۸۸۴، وانت هوف (یاکوبوس هنریکوس وانت‌هوف Van’t Hoff) دینامیک شیمیایی را مورد مطالعه قرار داد و نتایج آن را تحت عنوان “Études de dynamique chimique” منتشر کرد. وی در سال ۱۹۰۱ اولین جایزهٔ نوبل شیمی خود را برای ” کشف قوانین دینامیک شیمیایی و فشار اسمزی در محلول‌هاً دریافت کرد.

پس از وانت هوف، سینتیک شیمیایی با تعیین آزمایشی که از آن قوانین سرعت و ثابت سرعت بدست می‌آید، سر و کار دارد. قوانین سادهٔ سرعت برای واکنش مرتبه صفر (که در آن سرعت واکنش از غلظت مستقل است)، واکنش‌های مرتبه اول و واکنش مرتبه دوم گرفته شده‌است. در واکنش‌های مرتبه اول متوالی می‌توان با تقریب حالت پایدار، قانون سرعت را ساده کرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.