پاورپوینت پیشگیری، کنترل و درمان ادم (خیز) پستان در گاوهای شیری

پاورپوینت ارائه درس
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
396 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

 پاورپوینت پیشگیری، کنترل و درمان ادم (خیز) پستان در گاوهای شیری

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت پیشگیری، کنترل و درمان ادم (خیز) پستان در گاوهای شیری می باشد. این فایل شامل ۱۴ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 پاورپوینت پیشگیری، کنترل و درمان ادم (خیز) پستان در گاوهای شیری

مقدمه:

ادم یا خیز پستان بنام های خمیری شدن پستان، هجوم الدم پستان و تورم پستان شناخته می شود. ادم یا خیز پستان عبارت است ازاختلال در وضعیت طبیعی پستان .

این عارضه ناشی از تجمع مایعات فراوان در فضای بین سلولهای بافت ترشحی پستان می باشد که نتیجه آن تورم وبزرگ شدن بیش از حد پستان است .

حالت های مختلف خیز پستان :

(۱ادم فیزیولوژیکی، در ادم فیزیولوژیکی تجمع مایات به صورت منتشر در بافت های زیر پوست پستان و سرپستانک ها صورت می گیرد. این حالت معمولاً در تلیسه ها و گاوهای شکم اول و در هنگام زایمان صورت می گیرد .

(۲ادم پاتولوژیکی، در ادم پاتولوژیکی تجمع مایات بیشتر موضعی می باشد این حالت بیشتر در گاوهای پیر با  پستان های آویخته و در هر زمان از دوره شیردهی ممکن است اتفاق افتد.

تشکیل لنف و ارتباط آن با ادم پستان:

هر نیمه پستان سیستم خونی و لنفاوی مربوط به خود را دارد. سیستم خونی پس از انشعابات فراوان به مویرگها ختم می شود. دیواره ی مویرگها نسبت به ورود و خروج آب و الکترلیت ها قابل نفوذ می باشد. در حا لیکه مولکولهای پروتئینی موجود در خون نمی توانند براحتی از جدار مویرگ ها عبور کنند. تبادل آب و الکترولیت ها به خارج و داخل مویرگ ها تحت تاثیر فشار هیدرواستاتیکی جریان خون و لنف و نیز فشار اسمزی پروتئینی در مویرگ ها و لنف می باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.