پاورپوینت کلوئیدهای خاک و نقش آن در فرسایش

 پاورپوینت کلوئیدهای خاک و نقش آن در فرسایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
373 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

 پاورپوینت کلوئیدهای خاک و نقش آن در فرسایش

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت کلوئیدهای خاک و نقش آن در فرسایش می باشد. این فایل شامل ۱۲ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 پاورپوینت کلوئیدهای خاک و نقش آن در فرسایش

کلوئیدهای مهم خاک

انواع رسها، ترکیبات هوموسی و ترکیبات فی ما بین و شبه هوموسی و هیدروکسیدهای کلوئیدی آهن، سیلیسیوم و آلومینیوم کلوئدیدهای مهم خاک را تشکیل می دهند و به طور کلی حالت کلوئیدی عبارت است از پخشیدگی یا تعلیق نسبتاً پایدار مواد در محیطی سیال در چنین حالتی هیچ گونه ترکیب شیمیایی بین مولکول های ماده پخش شده و سیاله انجام نمی پذیرد و اگر به حالت کلوئیدی قدرت دخالت در پدیده های شیمیایی نسبت داده می شود، علت آن قابلیت تبادل یونها در اطراف مولکول های کلوئیدی است.

به طور کلی برخی از کلوئیدهای مهم خاک، مانند ترکیبات سازنده هوموس ، فرد هوموس و کلوئیدهای سفیده ای و سیلیس کلوئیدی، در حالت کلی، از نوع آب پسند بوده و جاذب مولکول های آب می باشند ( کلوئیدهای هیدروفیل) ،    اکثراً جذب مولکول های آب در هوموس، توسط گروه های جانبی وغیره به وقوع می پیوندد. از کلوئیدهای هیدرونوب خاک ( غیر آب پسند) هیدروکسید آهن و آلومینیوم و بقایای تجزیه شده سیلیسی از رسها و بعضی از انواع رسها را می توان نام برد.

به طور کلی ذرات مشابهی که قطر هر یک از آنها کمتر از ۲ میکرون باشد می توانند در محلول خاک حالت کلوئیدی داشته باشند. این خاصیت مانع آن نیست که ذرات مزبور در جایی دیگر یا در شرایط موافق محیط، در فعل و انفعالات شیمیایی دخالت نمایند. بلکه در واقع کلوئید را باید اسم دیگری برای ذرات کمتر از ۲ میکرون دانست که علاوه بر خواص اصلی ماده ، می توانند در محلول خاک خصوصیات ویژه ای داشته باشند که به خاصیت کلوئیدی اطلاق می گردد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.