پاورپوینت گفتاری انتقادی در نسبت تهران با پست‌ مدرنیته شهری

پاورپوینت گفتاری انتقادی در نسبت تهران با پست‌ مدرنیته شهری
نوع فایل
ppt
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
811 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

پاورپوینت گفتاری انتقادی در نسبت تهران با پست‌ مدرنیته شهری

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت گفتاری انتقادی در نسبت تهران با پست‌ مدرنیته شهری می باشد. این فایل شامل ۲۶ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت گفتاری انتقادی در نسبت تهران با پست‌ مدرنیته شهری

 ۱- منظر کلان (خط آسمان) شهر تهران

  • تنوعی از سبک ها و گونه هایی از معماری
  • نوعی کولاژ شهری در مقیاس بناها و تا حدی فضاها
  • عجین شدن قدرت معماری با قدرت سرمایه و پول (انباشت منعطف سرمایه)
  • منظر شهر تجلی تفاوت طبقات اجتماعی ( فرادستان و فرودستان)
  • زمینه ای آشفته از ساختمان هایی که همگی می خواهند نشانه و شاخص باشند!

۲- مکانیزم های موثر بر تولید گونه‌های جدید فضاهای شهری

  • الف) اعیانی‌سازی (Gentrification) (باززنده‌سازی، نوسازی، بازآفرینی)
  • ب) مضمون‌سازی (Themification)
  • ج) خصوصی سازی (Privatization)

الف) اعیانی‌سازی (باززنده‌سازی، نوسازی، بازآفرینی) Gentrification

  • در ارتباط با تخریب خلاق (ذیل نئولیبرالیسم)
  • جابجایی طبقات فرودست از مرکز به حاشیه
  • افزایش قیمت مسکن و هزینه های زندگی
  • غلبه سوداگری و بورس‌بازی زمین بر مناسبات گوناگون
  • تغییر سبک و الگوی زندگی
  • در ارتباط با تخریب خلاق (ذیل نئولیبرالیسم)
  • جابجایی طبقات فرودست از مرکز به حاشیه
  • افزایش قیمت مسکن و هزینه های زندگی
  • غلبه سوداگری و بورس‌بازی زمین بر مناسبات گوناگون
  • تغییر سبک و الگوی زندگی
  • ایجاد شبکه پیاده محور بافت مرکزی تهران (باغ سپهسالار، ۱۵ خرداد ، ناصرخسرو و غیره)
  • نوسازی محلات فرسوده

مضمون سازی:

  • پارک های موضوعی
  • جذب بازدیدکنندگان و درنهایت جذب پول و سرمایه
  • رسانه و نمادگرایی در معماری
  • تلاش در پی جذب توریست به هر قیمت
  • فضاهای به نوعی تصنعی-ساختگی(Invented Space)، پرطمطراق و فاقد اصالت در طراحی
  • تبدیل شهروندان به توریست حتی در محلات و فضاهای خودی
  • صنعتی سازی مکان
  • بسنده کردن طبقه متوسط و فرودست به حضور در فضا و تماشا و نه استفاده از امکانات موجود

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.