جزوه نحوه تنظیم صورتهای مالی از روی مدارک ناقص
دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر فایل pdf جزوه نحوه تنظیم صورتهای مالی از روی مدارک ناقص می باشد. این فایل شامل ۲۷ صفحه می باشد و در غالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد .در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.
نحوه ی تهیه و تنظیم صورتهای مالی از روی مدارک ناقص
بدهی – دارایی = حقوق صاحب (صاحبان) سهام
تهیه و تنظیم ترازنامه از روی مدارک ناقص:
تهیه و تنظیم ترازنامه از روی مدارک ناقص
واحدهای تجاری که برای ثبت فعالیت های خود از سیستم یک طرفه استفاده میکنند، برخی از اطلاعات اساسی مانند دریافت های نقدی، چک های صادر شده، مبالغ قابل دریافت از بدهکاران و مبالغ قابل پرداخت به بستانکاران را در دفاتر ثبت مینمایند. بنابراین با استفاده از اطلاعات مزبور و سایر منابع اطلاعاتی میتوان تراز نامه این گونه واحدهای تجاری را در هر تاریخی تهیه نمود. به طور خلاصه، نحوه تعیین اقلام ترازنامه به شرح زیر میباشد:
۱- صندوق ـ از طریق شمارش وجوه نقد تعیین میشود.
۲- موجودی بانک ـ با تجزیه و تحلیل سوابق مربوط به حساب بانک در دفاتر واحد تجاری و بررسی صورتحسابهای بانکی تعیین میشود.
۳- مطالبات ـ از طریق رسیدگی به فاکتورهای دریافت نشده فروش، تجزیه و تحلیل حساب مشتریان و سوابق مربوط به اسناد وصولی مدت دار تعیین میشوند.
۴- موجودیهای مواد و کالا ـ از طریق شمارش یا توزین اندازهگیری شده و بر اساس فاکتورهای خرید قیمت گذاری میشوند.
۵- داراییهای غیرجاری ـ این گونه داراییها نیز مانند موجودیهای مواد و کالا تعیین میشوند.
۶- بدهیها ـ از طریق رسیدگی به فاکتورهای پرداخت نشده خرید، تجزیه و تحلیل حساب فروشندگان و سوابق مربوط به اسناد پرداختنی مدتدار تعیین میشوند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.