دانلود جامع ترین فایل جزوه درسی انتقال حرارت (۱و۲) مجموعه شیمی دکتر محمود میرزازاده

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
796 بازدید
85,000 تومان 7,000 تومان٪92 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل جزوه درسی انتقال حرارت (۱و۲) مجموعه شیمی محمود میرزازاده

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه درسی انتقال حرارت (۱و۲) مجموعه شیمی دکتر محمود میرزازاده  و دکتر اشرف شفایی می باشد . این فایل شامل ۱۶۸ صفحه می باشد و در غالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

انتقال حرارت :

شامل : تقسیم بندی روشهای مختلف انتقال حرارت – هدا یت در سیستم های یک بعدی و پایدار- فین ها و مقاومت حرارتی اتصال- بررسی روشهای حل تحلیلی- عددی و ترسیمی در سیستم های ۲و۳ بعدی – انتقال حرارت هدایتی ناپایدار ظرفیت فشرده سیستم های یک بعدی و دو بعدی وسه بعدی نا پایدار- انتقال حرارت کنوکسیونی – دسته بندی مفاهیم-روابط جابجایی اجباری برای صفحه ها و لوله ها – انتقال حرارت کنوکسیونی آزاد – تشعشع – انتقال حرارت در چگالش و جوشش – مبدلهای حرارتی

انتقال حرارت (به انگلیسی: Heat transfer) به تبادل انرژی گرمایی میان دو یا چند جسم یا سامانه فیزیکی گفته‌می‌شود.

انتقال حرارت به سه روش روی می‌دهد؛ رسانش، هم‌رفت و تابش. انتقال حرارت با تغییر انرژی درونی ماده همراه است و بر پایه قانون دوم ترمودینامیک همیشه از جسم گرم‌تر به جسم سردتر روی می‌دهد. تعادل گرمایی زمانی به‌ دست می‌آید که جسم‌های درگیر و پیرامونشان به دمایی یکسان برسند.

شیوه‌های انتقال حرارت عبارتند از:

  • رسانش یا هدایت: انتقال انرژی بین جسم‌هایی که در تماس هستند
  • هم‌رفت یا جابه‌جایی: انتقال انرژی به دلیل حرکت شاره (سیال)
  • تابش یا تشعشع: انتقال انرژی با تابش پرتوهای الکترومغناطیسی
  • انتقال جرم: انتقال انرژی از یک مکان به مکان دیگر با جابه‌جایی جسم دارای انرژی.

رسانش گرمایی، انتقال انرژی از راه انتقال انرژی جنبشی مولکول‌ها و اتم‌ها به مولکول‌ها و اتم‌ها همسایه خود است. برای رسانش گرمایی دو جسم باید در تماس با یکدیگر باشند.

هم‌رفت به انتقال انرژی به دلیل جابه‌جایی سیال (مایع یا گاز) گفته‌می‌شود. جریان سیال ممکن است با فرایندهای بیرونی به صورت اجباری ایجاد شود یا گاهی (در میدان‌های گرانشی) توسط نیروهای رانشی هنگامی‌ که انرژی گرمایی سیال را منبسط می‌کند (به عنوان مثال در یک ستون آتش) ایجاد شوند و در نتیجه باعث انتقال خودبه‌خود می‌شوند. فرایند دوم گاهی هم‌رفت طبیعی نامیده می‌شود. همه فرایندهای هم‌رفتی گرما را تا حدودی به وسیله نفوذ منتقل می‌کنند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.