دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت درس آزاد فارسی نهم معرفی استاد یحیوی اردبیلی

دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت درس آزاد فارسی نهم معرفی استاد یحیوی اردبیلی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
8MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1068 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت درس آزاد فارسی نهم معرفی استاد یحیوی اردبیلی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل پاورپوینت درس آزاد فارسی نهم معرفی استاد یحیوی اردبیلی می باشد. این فایل شامل ۱۶اسلاید زیبا آموزنده وقابل ویرایش می باشد. و در غالب فرمت ppt تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

قسمتهایی از متن فایل:

عباسقلی یحیوی از شاعران مرثیه سرای ترک‌زبان ایرانی اهل اردبیل است. اغلب سروده‌های وی به زبان ترکی آذری بوده و در سروده‌های خود از قالب شعری حماسی استفاده نموده‌است. تخلص او ابتدا «احقر» بود که بعداً به نام خانوادگی خود یعنی «یحیوی» تغییر داده است.

عباسقلی یحیوی در ۲۷ تیر ۱۲۸۰ در محله تازه شهر اردبیل  بدنیا آمده‌است. او در سن ۱۳ سالگی با تخلص « احقر» شروع به سرودن اشعار مذهبی کرده و اولین شعر همراه با تخیل و اندیشه و بدور از ضعف ادبی و خرافه پردازی است.

عباسعلی یحیوی، فرزند استاد یحیوی می‌گوید: «یحیوی، اشعارش را بیشتر در مغازه‌اش می‌سرود. عموماً پاکنویس کردن اشعار هم توسط «داود یحیوی» صورت می‌گرفت. «میرزاآقا ذبیحی» هم اشعار تازه را با استفاده از کاربن در چند نسخه می‌نوشت و بین علاقه‌مندان توزیع می‌کرد و به نوعی توزیع اشعار را عهده‌دار بود.

«میرزامحمدعلی‌ناطق» و «میرزا افضلعلی صدرالمالکی» اولین شنودگان تازه‌ترین اشعار یحیوی بودند.سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی تقریباً اولین مداحی بود که اشعار یحیوی را اجرا می‌کرد. حسینقلی داودی، رحیم حیدری و محمد باقر تمدنی نیز از مداحانی بودند که بیشترین ارتباط را با یحیوی داشتند.» یحیوی ۶۵ سال از عمر ۷۸ ساله خود را صرف سرودن اشعار مرثیه برای اهل بیت (ع) کرد و سرانجام در سن ۷۸سالگی در ۲۶ آبان ۱۳۵۸ از دنیا رفت و در قبرستان «بهشت فاطمه»  اردبیل به خاک سپرده شد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.