دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت کنفرانس اندیشه اسلامی (۲)

دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت کنفرانس اندیشه اسلامی (۲)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
132KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1394 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت کنفرانس اندیشه اسلامی (۲)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل پاورپوینت کنفرانس اندیشه اسلامی (۲) می باشد. این فایل شامل ۳۹ اسلاید زیبا آموزنده و قابل ویرایش  می باشد. و در غالب فرمت ppt تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

قسمتهایی از متن فایل:

علم و دین،دو شیوه بیان یک واقعیت

گزاره های علمی ودینی،حقایق مشترکی را درباره جهان اما به دوشیوه وبیان متفاوت باز می گویند.اگر میان این گزاره ها اختلافی باشد سطحی است و در صورت تحلیل درست روشن می شود که در توافق با یکدیگرند. هیچ تعارضی بین علم و دین وجود ندارد.

مثال: قرآن به صورتی زیبا با اشاره به حرکت زمین آن را به گهواره در حال حرکت تشبیه می کند. درصورتیکه دانشمندان علم نجوم مانند گالیله و… ازطریق روش تجربی به حرکت زمین اشاره می کنند.

گالیله طبیعت وکتاب مقدس را دو راه هم طراز ورهنمون به خداوند می داند. یعنی آیات کتاب مقدس وآیات طبیعت هر دو کلمه الله هستند.

بر پایه این دیدگاه نظریات علمی پشتیبان آموزه های دینی هستند.یعنی برخی ازآموزه هایی که  دردین وجود دارد با پیشرفت علوم تجربی اسرارآن بیشترکشف میشود.  بنابراین علم تائید کننده دین است.می توان ازجهاتی این دیدگاه ودیدگاه پیشین را به هم شبیه دانست.

مثال۱: مطرح کردن مسئله زوجیت عمومی ازجمله زوجیت گیاهان در چهارده قرن پیش توسط قرآن وکشف شدن مسئله زوجیت عمومی توسط گیاه شناسان در قرن هجدهم میلادی.

مثال۲: بیان قانون جاذبه عمومی در قرآن و اثبات در قلمرو فیزیک توسط نیوتون

علم و دین،مکمل یکدیگر

براساس این دیدگاه علم و دین را باید مکمل یکدیگر دانست؛ یعنی هریک جنبه خاصی ازحقیقت را بررسی می کنند و شناخت کامل حقیقت مستلزم آن است که هردو نگرش را گرد آوریم. یعنی برای شناخت جهان طبیعت هم باید نسبت به ساختار طبیعی آن شناخت داشت وهم نسبت به هدف و مبدا آن.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.