دانلود جامع ترین فایل pdf مقاله پژوهشی زمین گردشگری در شاهین دژ

دانلود جامع ترین فایل pdf مقاله پژوهشی زمین گردشگری در شاهین دژ
نوع فایل
pdf
حجم فایل
624KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
625 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف


دانلود جامع ترین فایل pdf مقاله پژوهشی زمین گردشگری در شاهین دژ

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf مقاله پژوهشی زمین گردشگری در شاهین دژ می باشد این فایل شامل۶ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

مقاله زمین گردشگری در شاهین دژ

چکیده :
شاهین دژ در جنوب استان آذربایجان غربی با داشتن اشکال زیبا و متنوع زمین شناسی یکی از مستعدترین مناطق زمین گردشگری ایران است. این منطقه با داشتن مناظر جذاب زمین شناسی، آن چنان تماشایی است که همواره گردشگران بسیاری را از شهرهای مجاور به این نقطه می کشاند.

از جمله مهمترین این چهره های زمین ریخت شناسی می توان آبشار ۵۱ متری اوزان که از دل سنگ و کوه بصورت چشمه ای زلال می جوشد، غار مخوف جبیگلو یا معروف به قرهدلیک )حفره سیاه( با دهانه بزرگ و دو تالار با ارتباط بسیار تنگ و رودخانه جم اوزان و پیوند آن با رودخانه خروشان آجرلوچای را نام برد. در زیر به معرفی این جاذبه های زمین شناسی دیدنی پرداخته می شود.

زمین گردشگری یکى از جدیدترین انواع گردشگری است که زیر شاخه اکوتوریسم بوده و به معرفى پدیده هاى زمین شناسى به گردشگران با حفظ هویت مکانى مى پردازد. ژئوتوریسم از علوم ژئومورفولوژى، ژئوتکنیک، ژئوفیزیک زمینى، ژئوشیمیایى و کلیماتولوژى بهرهبرده و کارشناسان علوم زمین و علاقه مندان به طبیعت را براى بازدید از جاذبه هاى زمین دعوت مى کند.

در این نوشتار به اختصار به معرفی چند مورد از پدیدههای زمین شناسی و طبیعی موجوددر شمال شهرستان شاهین دژ پرداخته میشود. در برخی موارد این پدیده ها در سطح استان و حتی کشور کم نظیر می باشند.از جمله پدیده های معرفی شده در این نوشتار آبشار اوزان، غار جبیگ لو، رودخانه جم اوزان، آجرلوچای و معدن زغال سنگ منطقه می باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.