دانلود جامع ترین فایل word برهمکنشهای خون – بیومتریال و انعقاد

دانلود جامع ترین فایل word برهمکنشهای خون – بیومتریال و انعقاد
نوع فایل
word
حجم فایل
39KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
656 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل word برهمکنشهای خون – بیومتریال و انعقاد

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل word  جزوه برهمکنشهای خون – بیومتریال و انعقاد می باشد. این فایل شامل ۲۵ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

۱-۴ مقدمه

عموما کاشتن یک بیومتریال یا وسیله در بدن همراه با ایجاد زخم و جراحت در بیمار است و خونریزی پیامدی است که اتفاق می افتد . در حقیقت خون اولین “بافتی” است که که سطح یک بیومتریال / وسیله با آن در تماس قرار می گیرد . بسیار مهم است که بدانیم پروسه های ترمیم زخم و ترمیم بافت بسیار تحت تاثیر جراحت بافت قرار دارند ( مثلا از چگونگی یک فرآیند کاشت (Implantation) ) . مرگ سلولی ، شکستن / تغییر ماهیت ماتریس بین سلولی و از بین رفتن حالن عادی مجاری خونی اتفاقاتی هستند که مستقیما ترمیم زخم را تحت تاثیر قرار می دهند ، با شروع فاز اول : انعقاد ( شکل ۲/۰ ) . این بخش منشا و نقش سلول ها و مواد شییایی موجود در خون را در فرآیند انعقاد و تجزیه فیبرین مورد بررسی قرار می دهد.

۲-۴ سلولهای منبع خون : مغز استخوان و سلول های بنیادی

خون مخلوطی از پلاسما(محلولی از آب ، نمک ها و پروتوئین ها ) ، انواع مختلفی از سلول ها و پلاکت ها      (Platelets) ( اجزای سلولی فعال از نظر بیولوژیکی ) است (شکل ۱-۴ ) .

منشأ تمام سلول های خونی مغز استخوان است که در آنجا به واسطه فرآیند پیچیده ای موسوم به هماتوپوایسیس (Hematopoiesis) تولید می شوند . در هنگام تولد ،مغز استخوان موجود در بدن قرمز بوده و سلول های خونی تولید می کند اما با گذشت زمان ، مقدار زیادی از آن به بافت زرد رنگی (Adipose) تبدیل گشته و فرآیند تولید سلول های خونی متوقف می گردد .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.