دانلود جزوه فصل سوم کتاب مدیریت استراتژیک (پارادایم ها و مکاتب شکل گیری استراتژی)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
144KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
828 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

دانلود جزوه فصل سوم کتاب مدیریت استراتژیک (پارادایم ها و مکاتب شکل گیری استراتژی)

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf پاورپوینت جزوه فصل سوم کتاب مدیریت استراتژیک (پارادایم ها و مکاتب شکل گیری استراتژی) می باشد. این فایل شامل ۱۵ صفحه و در قالب فرمت pdf تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فصل سوم کتاب مدیریت استراتژیک (پارادایم ها و مکاتب شکل گیری استراتژی)

در فصل سوم کتاب سعی شده مکاتب مدیریت استراتژیک بطور خلاصه معرفی شوند. نویسنده با اقتباس از نظریات هنری مینتزبرگ تلاش کرده است تا مکاتب معرفی شده توسط وی را با مفهوم پارادیم ادغام کرده و مکاتب ۱۰ گانه معرفی شده توسط مینتزبرگ را در قالب سه پارادایم تجویزی، توصیفی و ترکیبی معرفی کند. البته لازم به ذکر است که خود مینتزبرگ این مکاتب را پارادایم نم یشمارد. به نظر می رسد منظور نویسنده از پارادایم (هر پارادایم چند مکتب را پوشش می دهد) نگرش یا دیدگاه های مبنا و پایه در مورد مفهوم استراتژی و نحوه شکل گیری یا طراحی آن است. این نگرش ها یا دیدگاه ها بطور کلی به سه دسته تقسیم بندی می شوند:

الف: پارادایم تجویزی
براساس این پارادایم و مکاتب زیرمجموعه آن شکل گیری استراتژی یک فرایند مشخص، قابل پی شبینی و توام با تدابیر تحلیلی و علت و معلولی است. (بطور ساده براساس این پارادایم برای طراحی یا تعیین استراتژی شرکت باید فرایندی منطقی را طی کرد. این فرایند منطقی شبیه دستورالعمل آشپزی برای پخت غذا است)

ب: پارادایم توصیفی

تاکید این پارادایم و مکاتب زیرمجموعه آن بجای فرایند طراحی یا تعیین استراتژی به خود استراتژی و محدوده و محتوای آن است. (بجای تاکید بر دستورالعمل آشپزی به غذای پخته شده و مواد بکار گرفته شده در آن، مزه و کیفیت آن تاکید م یشود). در این پارادایم، استراتژی بیشتر حاصل و نتیجه تدابیر غیررسمی، اقتضایی و خلق و ساعه است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.