دانلود فایل جامع جزوه آموزشی وظایف و مسئولیت های دفتر یاران (بخش دوم و پایانی)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
666KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
606 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

دانلود فایل جامع جزوه آموزشی وظایف و مسئولیت های دفتر یاران (بخش دوم و پایانی)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه آموزشی وظایف و مسئولیت های دفتر یاران (بخش دوم و پایانی)  سلیمان فدوی می باشد. این فایل شامل ۳۲ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

وظایف و مسئولیت های دفتر یاران (بخش دوم و پایانی)

عدالت مقصود و مطلوب همه مکاتب و نظامهای حقوقی  و نهادهای قانونگذاری در طول تاریخ و پهنای کره خاکی بوده و هست گاه در حمایت از کارگر ، گاه نگران اجحاف بر کارفرما ، زمانی یار مستاجر و زمانی دیگر مراقب عدم تضییع حقوق موجر ، یک وقت در تدارک مقررات جبران خسارت زیان دیده و زمانی در فکر تجسم منصفانه وضعیت وارد کننده زیان.

مبنای مسئولیت مدنی تقصیر باشد یا خطر، یا فرض تقصیر شود بر شاغلان یک حرفه وغیر اینها ، مراد و مطلوب رسیدن به آن آرمان متعالی بوده است ، بشریت در پهنه تاریخ همچون گمشده ای بدنبال آن بوده و همه ادیان ، چه آسمانی و چه بشری ، داعیه برقراری عدل و داد داشته اند و بنام آن گمشده، پیروان خود را مجذوب و مسحور خود نموده اند ، اختلاف نگرشها ، تضارب آرا ، مباحثات و مجادلات حقوقی، تالیف کتب ، تدوین مقررات ،  همه همسو با هم  بدنبال آن بوده و هستند که هرچیزی در جایگاه واقعی خویش قرارگیرد که سعادت جامعه بشری نیز در آن است.

اینکه‌ سردفتر در قبال‌ چه‌ ضررى مسئولیت‌ دارد و او باید کدام‌ ضرر را جبران‌ نماید مى‌توان‌ پاسخ‌ داد با لحاظ‌ مدلول‌ قسمت‌ ذیل‌ ماده‌ ۲۲ قانون‌ دفاتر که‌ اشاره‌ داشته‌ (دعاوى مربوط‌ به‌ خسارات‌ ناشى از تخلفات‌ سردفتران‌ و دفتریاران‌ تابع‌ قوانین‌ و مقررات‌ عمومى خواهد بود) بایستى زیان‌ احتمالى بشرح‌ یاد شده‌ از نظر عرف‌ و قانون‌ قابل‌ جبران‌ باشد و ضرر و زیانى که‌ بر اثر تجاوز به‌ حق‌ قانونى و مشروع‌ تحقق‌ یابد امکان‌ مطالبه‌ آن‌ وجود دارد.

بى گمان‌ وجود ضرر باید مسلم‌ باشد و مجرّد احتمال‌ ضرر، استحقاق‌ گرفتن‌ خسارت‌ را ایجاد نمى‌نماید و ظّن‌ ورود خسارت‌ براى حکم‌ به‌ جبران‌ آن‌ کفایت‌ نمى‌کند مگر اینکه‌ بر طبق‌ سیر طبیعى و متعارف‌ امور احتمال‌ ورود خسارت‌ قوى باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.