دانلود فایل جامع pdf جزوه درس انقلاب اسلامی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
388KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
672 بازدید
7,000 تومان 5,800 تومان٪17 تخفیف

دانلود فایل جامع pdf جزوه درس انقلاب اسلامی

قابل توجه دانشجویان وکاربران گرامی : فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین وبرترین فایل pdf جزوه درس انقلاب اسلامی می باشد. این فایل شامل ۳۵ می باشد و در قالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه درس انقلاب اسلامی

 مقدمه

انقلاب  در  همه جای جهان مثبت و سکوی پرتابی به سوی پیشرفت است. هنگامی در جامعه تغییر و تحول شکل می گیرد که بین قدرت سیاسی (حکومت) و قدرت اجتماعی (مردم) اختلاف بوجود آید. در نتیجه عدم تعادل بوجود می آید که مردم حکومت را به رسمیت نمی شناسند.یعنی حکومت فاقد کارآیی مناسب برای اداره ی جامعه می شود.در این جامعه ممکن است سه تحول  عمده شکل گیرد : ۱- کودتا     ۲- انقلاب        ۳- Reform

کودتا : در جوامعی شکل می گیرد که نظام سیاسی برپایه ی پادشاهی ( استبدادی) باشد و مردم مشارکت سیاسی نداشته باشند .انقلاب : در جوامعی شکل می گیرد که :

۱- پادشاهی و استبدادی باشد.

۲- آگاهی و مشارکت سیاسی نسبی وجود داشته باشد .

Reform: در جوامعی شکل میگیرد که نظام سیاسی آنها مبتنی بر قدرت اجتماعی باشد نه سیاسی.

مفهوم انقلاب :

انقلاب از جمله مفاهیم سیاسی است که می توان سابقه آن را حتی در پیش از دوران باستان نیز جستجو کرد. در این دوران انقلاب بیشتر به معنای هرگونه تغییر و تحول خشونت آمیز معنا می دهد. و در آثار افرادی چون سقراط، افلاطون و ارسطو به معنای تحول اجتماعی حاد مطرح می شود.

انقلاب از کلمه ی Revolution گرفته شده که از جمله اصطلاحات علم اخترشناسی بوده و به معنای چرخش دورانی افلاک و بازگشت ستارگان به جای اول می باشد. از لحاظ لغوی به معنی تغییر و تحول و از حالی به حال دگر شدن و درواقع دگرگونی است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.