دانلود فایل جامع pdf مقاله درباره تحلیل جرم شناسی پدیده شرکت های هرمی

دانلود فایل جامع pdf مقاله درباره تحلیل جرم شناسی پدیده شرکت های هرمی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
727KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
570 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود فایل جامع pdf مقاله درباره تحلیل جرم شناسی پدیده شرکت های هرمی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf مقاله درباره تحلیل جرم شناسی پدیده شرکت های هرمی می باشد. این فایل شامل ۳۱ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

تحلیل جرم شناسی پدیده شرکت های هرمی

پدیده ی شرکت های هرمی به بهانه ی توسعه بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک در ایران ظهور کرد و اثرات مخربی برجای گذاشت. واکنش به این پدیده، در سال ۱۳۸۴ از طریق جرم انگاری و تصویب ماده واحده ی الحاقی به قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی، صورت گرفت.

لیکن افزایش آمار پرونده ها نشان داد که جرم انگاری موثر نبوده است؛ لذا توجه به علل و عوامل و کاربرد واکنش های غیرکیفری ضروری می نماید. علل و عوامل فردی چون حرص و آز، ناآگاهی افراد، تمایل به استقلال و رشد فردی، عدم احساس امنیت اقتصادی موجب وقوع این جرم می شود.

علل و عوامل ساختاری در نظام اقتصادی و اجتماعی چون بیکاری، عدم شایسته سالاری، زمینه های ارتکاب این جرم را ایجاد می کند. احترام به حقوق اقتصادی و اجتماعی اعضای جامعه و آموزش و فرهنگ سازی جهت کمک به رشد شخصیتی افراد در قالب پیشگیری اجتماعی و حمایت از بازاریابی شبکه ای و حقوق مصرف کنندگان در قالب پیشگیری وضعی، از جمله راهکارهای مفید غیر کیفری است.

اصل مهم در حقوق جزا، اصل قانونی بودن جرم و مجازات است و زمانی می توان عملی را جرم تلقی کرد که در قانون مصوب، آن فعل یا ترک فعل جرم انگاری شده باشد.

برای اینکه یک فعالیت اقتصادی و مالی مورد منع قانونگذار بوده و آن را جرم محسوب نماید، باید از ابعاد فردی، اجتماعی و اقتصادی دارای تبعات منفی بوده و از منظر فقه و قوانین موضوعه نیز امری ناصواب باشد.

به علت گسترش روزافزون پدیده شرکت های هرمی و درگیری جامعه ما با این معضل در این مقاله تلاش گردیده است که فعالیت شرکت های هرمی از منظر فقه و قوانین موضوعه بررسی گردد و چون فعالیت این شرکت ها از حیث ساختار و شیوه عملکرد مشابه بازاریابی شبکه ای می باشند در تدوین و تصویب ماده واحده توجه به این امر ضرورت داشته، همچنین با توجه به اینکه تصویب آن در شرایط خاص و نسبتا عجولانه، صورت گرفته و به همه ابعاد موضوع توجه نگردیده.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.