دانلود فایل پاورپوینت کلونی مورچه ها Ant Colony Optimization

دانلود فایل پاورپوینت کلونی مورچه ها Ant Colony Optimization
نوع فایل
PPT
حجم فایل
696KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
445 بازدید
9,500 تومان 8,000 تومان٪16 تخفیف

دانلود فایل پاورپوینت کلونی مورچه ها Ant Colony Optimization

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت کلونی مورچه ها Ant Colony Optimization می باشد. این فایل شامل ۷۵ اسلاید زیبا سودمند و قابل ویرایش می باشد که در قالب فرمت ppt تهیه شده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت کلونی مورچه ها Ant Colony Optimization

قسمتهایی از متن فایل:

مقدمه:

کلونی مورچه ها و به طور کلی جوامع حشرات اجتماعی ،سیستم های گسترده ای هستند.

که علی رغم سادگی ، ساختار اجتماعی کاملاٌ سازمان یافته ای را عرضه می کنند .

از طریق این سازماندهی کلونی مورچگان می تواند وظایف پیچیده ای را انجام دهد که در برخی موارد فراتر از توانایی های یک مورچه است.

الهام از طبیعت:

حوزه الگوریتم های مورچه مدل هایی را مطالعه می کند که از مطالعات رفتارهای واقعی مورچه ها ناشی می شود و از این مدل ها به عنوان منبع انگیزشی برای طراحی الگوریتم های جدید به منظور حل مسائل بهینه سازی و مسائل کنترل توزیع شده (Distributed control) استفاده می کند آذوقه جویی، تقسیم کار و مشارکت در حمل و نقل ، مثال هایی از این موارد هستند.

یکی از موفق ترین مثال های الگوریتم های مورچه به بهینه سازی از طریق کلونی مورچه یا ACO شهرت دارد .ACO که برای حل مسائل بهینه سازی گسسته کاربرد دارد، از رفتار جمع آوری آذوقه مورچه ها الهام گرفته شده است.

رفتار کاوشگرایانه مورچه ها و بهینه سازی:

قوه بینایی بسیاری از گونه های مورچه بسیار ابتدایی و محدود است و حتی برخی از انواع آن ها کاملاً نابینا هستند اما کوتاه ترین مسیر رفت و برگشت از خانه تا غذا را پیدا می کنند

در حقیقت نتیجه تحقیقات اخیر در مورد رفتار مورچه ها این بود که بیشترین ارتباط بین مورچه ها و یا میان هریک از آن ها و محیط اطرافشان ، با استفاده از مواد شیمیایی تولید شده توسط مورچه ها به نام فرمون (Pheromone) صورت می گیرد

واژه استیگمرجی توسط گراس برای تشریح نوعی ارتباط غیر مستقیم از طریق تغییراتی که روی محیط اطراف گذاشته می شود استفاده می گردد، معرفی شد. وی این رفتار را از روی موریانه های کارگر مشاهده کرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.