دانلود فایل pdf جزوه اقتصاد مهندسی (پارسه)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
570 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه اقتصاد مهندسی (پارسه)

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه اقتصاد مهندسی (پارسه)می باشد. این فایل شامل۸۷ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است. امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه اقتصاد مهندسی (پارسه)

اقتصاد مهندسی؛ ابزاری برای تصمیم گیری

در مبحث تصمیم گیری ۱، هدف این است که با استفاده از تحلیل یکسری اطلاعات از بین یکسری گزینه ۲های تصمیم، مطلوبترین گزینه یا گزینه ها را انتخاب نمائیم. اقتصاد مهندسی یک ابزار تحلیلی پرکاربرد در حوزه تصمیمگیری میباشد و با استفاده از مفاهیم و پارامترهایی که در آن تعریف میشود به دنبال اتخاذ بهترین تصمیم است.

رایجترین تصمیم گیری هایی که از اقتصاد مهندسی استفاده مینمایند، قبول یا رد کردن پیشنهاداتی است که به سازمانها میشود. پیشنهاداتی همچون سرمایه گذاری، خرید یا فروش محصولات
و غیره.
تصمیم گیری در محیطهای مختلف

برای راحتی نظم تحلیلها، معمولاً محیطهای متفاوتی که در آنها مسائل تصمیمگیری رخ میدهد را اینگونه به چهار دسته تقسیم میکنند:

تصمیم گیری در شرایط اطمینان

اکثر تکنیکهای اقتصاد مهندسی که در این نوشته با آنها آشنا خواهیم شد مربوط به چنین حالتی هستند. منظور از شرایط اطمینان این است که ما از اطلاعات مسأله یعنی متغیرها و پارامترهایی که تعریف کردهایم اطمینان داریم و قرار نیست متغیر یا پارامتر غیرمنتظرهای که از تأثیرات آن بی خبریم در فرآیند تصمیمگیری ما دخالت کند.

تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان

در این حالت برخلاف مورد فوق امکان وقوع هرگونه اتفاق محتمل و یا غیرمنتظرهای وجود دارد و اطلاعات ما در زمینه تشخیص تأثیرات آنها کافی نیست. سه تکنیک رایج اقتصاد مهندسی که برای این نوع تصمیم گیریها پیشنهاد می شوند عبارتند از: آنالیز حساسیت، آنالیز نقطه سر به سری و آنالیز سناریوها که در آینده به تشریح آنها نیز خواهیم پرداخت.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.