دانلود فایل pdf جزوه مفاھیم نظری گزارشگری مالی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
233KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
832 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه مفاھیم نظری گزارشگری مالی

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه مفاھیم نظری گزارشگری مالی می باشد. این فایل شامل ۳۶ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است. امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه مفاھیم نظری گزارشگری مالی

از آنجا که‌ مفاهیم‌ نظری‌، به‌ عنوان‌ یک‌ نظام‌ منسجم‌ از اهداف‌ و مبانی‌ مرتبط‌،  به‌منظور تهیه‌ استانداردهای‌ حسابداری‌ هماهنگ‌ و تعیین‌ حدود قضاوت‌ حرفه‌ای‌ در تهیه‌ و ارائه‌ صورتهای‌ مالی‌ تدوین‌ می‌شود لذا طبعاً  نمی‌تواند تحت‌ تأثیر الزامات‌ حسابداری‌ مقرر در قوانین‌ آمره‌ قرار گیرد بلکه‌ ممکن‌ است‌ برخی‌ اصول‌ مندرج‌ در آن‌ از الزامات‌ قانونی‌ فراتر رود.  بدیهی‌ است‌ الزامات‌ حسابداری‌ مقرر در قوانین‌ آمره‌ در تدوین‌ استانداردهای‌ حسابداری‌ مدنظر قرار خواهد گرفت‌ تا سازگاری‌ لازم‌ بین‌ رویه‌های‌ حسابداری‌ مندرج‌ در قانون‌ و نحوه‌ عمل‌ طبق‌ استانداردهای‌ حسابداری‌ ایجاد گردد.

ھدف گزارشگری مالی با مقاصد عمومی، زیربنای مفاھیم نظری را تشکیل میدھد. سایر جنبه ھای مفاھیم نظری مفھوم واحد گزارشگر، ویژگیھای کیفی و محدودیت ھای مربوط به اطلاعات مالی مفید، عناصر صورتھای مالی، شناخت، اندازه گیری،ارائه و افشا بطور منطقی از ھدف نشأت میگیرد.

ھدف گزارشگری مالی با مقاصد عمومی ۱ این است کھ اطلاعات مالی درباره واحد گزارشگر برای سرمایھگذاران فعلی و بالقوه، وام دھندگان و سایر اعتباردھندگان فراھم کند که در تصمیمگیری درباره تأمین منابع برای واحد تجاری مفید باشد.

این تصمیمات، شامل خرید، فروش یا نگھداری ابزارھای مالکانه و بدھی، و اعطا یا تسویه وامھا و سایر اشکال اعتبار است.

تصمیمات سرمایھ گذاران فعلی و بالقوه درباره خرید، فروش یا نگھداری ابزارھای مالکانھ و بدھی بستگی به بازدھی دارد که آنھا از سرمایه گذاری در ابزارھای مزبور انتظار دارند، مانند سود تقسیمی، پرداختھای اصل و بھره یا افزایش در قیمت بازار.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.