دانلود فایل pdf خلاصه کتاب نقد درآمدی بر هرمنو تیک احمد واعظی

دانلود فایل pdf خلاصه کتاب نقد درآمدی بر هرمنو تیک احمد واعظی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
910KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
801 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

دانلود فایل pdf خلاصه کتاب نقد درآمدی بر هرمنو تیک احمد واعظی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf معرفی خلاصه کتاب نقد درآمدی بر هرمنو تیک احمد واعظی می باشد. این فایل شامل ۳۲ صفحه می باشد. و در قالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

معرفی کتاب نقد درآمدی بر هرمنو تیک احمد واعظی

متن

هرمنوتیک‌ در مغرب‌ زمین، رشته‌ای‌ نوظهور است‌ که‌ بر بسیاری‌ از قلمروهای‌ فرهنگ‌ غرب‌ تأثیرگذار ده‌ است. در سال‌های‌ اخیر، برخی‌ در ایران‌ نیز به‌ ویژه‌ در حوزه‌ تفکر دینی، با بهره‌ از اندیشه‌های‌ هرمنوتیکی‌ غرب، به‌ بحث‌ در حوزه‌ معارف‌ اسلامی‌ پرداخته‌اند.
در مواجهه‌ با این‌ چالش‌ها، لازم‌ است‌ تا مسایل‌ حوزه‌  هرمنوتیک‌ مورد توجه‌ قرار گیرد:

چیستی‌ هرمنوتیک‌

-۱ واژه‌ هرمنوتیک‌ در یونان‌ باستان‌ متداول‌ بوده‌ لیکن، معمولاً‌ ران‌ هاور را نخستین‌ کسی‌ می‌دانند که‌ این‌ واژه‌ را در عنوان‌ کتاب‌ خود، (۱۶۵۴ م) برای‌ شناساندن‌ گونه‌ای‌ از دانش‌ به‌ کار برده‌ است. از این‌ رو، بررسی‌ تاریخچه‌ هرمنوتیک‌ را از سده‌ هفدهم‌ میلادی‌ آغاز می‌کنند و دوران‌ پیش‌ از آن‌ را «پیش‌ تاریخ» هرمنوتیک‌ می‌نامند.
این‌ واژه‌ از منظر ریشه‌ شناختی، برگرفته‌ از فعل‌ یونانی‌Hermeneuin  به‌ معنای‌ تفسیر کردن‌ است‌ و رابطه‌ای‌ نیز با هرمس، خدای‌ پیام‌ رسان‌ یونانیان، داردHermeneuties .، شاخه‌ای‌ از معرفت‌ است‌ و به‌ حوزه‌ عالم‌ هرمنوتیک‌ مربوط‌ می‌شود. در عین‌ حال، هرمنوتیک‌ کاربرد اسمی‌ و وضعی‌ نیز دارد.
گستره‌ این‌ تعریف‌ها، چنان‌ است‌ که‌ ما را از دست‌ یابی‌ به‌ تعریف‌ همه‌ تلاش‌های‌ نظری‌ موسوم‌ به‌ هرمنوتیک‌ باز می‌دارد. مثلاً‌ هرمنوتیک‌ دیلتای‌ از سنخ‌ روش‌شناسی‌ است، ولی‌ هیدگر، شان‌ هرمنوتیک‌ را تامل‌ در باب‌ بنیادهای‌ هستی‌ شناختی‌ فهم‌ می‌داند. در هر حال، تعریف‌ تسامحی‌ پل‌ ریکور، برای‌ سنخ‌شناسی‌ این‌  معرفت‌ مفید است. در نگاه‌ او «هرمنوتیک‌ نظریه‌ عمل‌ فهم‌ است‌ در جریان‌ روابطش‌ باتفسیر متون».

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.