جزوه دانستنی های ترالی اورژانس

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
769KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
433 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

جزوه دانستنی های ترالی اورژانس

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه دانستنی های ترالی اورژانس می باشد. این فایل شامل ۱۶ صفحه جزوه تایپ شده با مطالب بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه دانستنی های ترالی اورژانس

اپی نفرین : مهمترین و اولین دارو در CPR احیای قلبی و ریوی است که مستقیما سیستم عصبی سمپاتیک را تحریک می کند

و با تحریک گیرنده های آ لفا وبتا آ درنرژیکسیستم عصبی سمپاتیک باعث:
افزایش ضربان قلب ، افزایش قدرت انقباضی ، افزایش انقباض عروق محیطی ، افزایش فشار خون افزایش جریان خون کرونر و مغز و در نتیجه افزایش پرفوزیون بافتی ، افزایش تبدیل VF فیبریلاسیون بطنی نرم به خشن اثر بهتر شوک الکتریکی برVF خشن) می شود.

– موارد مصرف :

داروی انتخابی در شوک آ نافیلاکتیک، درVF فیبریلاسیون بطنی) و VT تاکیکاردی بطنی) به دون نبض و آسیستول ، برونکواسپاسم ، واکنش های حساسیتی ۳- ۵ سی سی از محلول یک در ده هزار واحد ) در صورت نیاز هر ۵ – ۰ تا م۱ یلی گرم ( ۱۰ / مقدار مصرف : ۵ دقیقه تکرار شود به دنبال هر بار تزریق جهت اطمینان از محل دارو ۲۰ سی سی مایع وریدی تزریق شود.

آتروپین : یک داروی آنتی کولی نرژ یک با اثر پارا سمپاتولیتیک مهار اثر پاراسمپاتیک با عث تحریک گره سینوسی دهلیزی و همچنین هدایت گره AV دهلیزی بطنی ر ا افزایش می دهد.

* درمان اولیه در برادیکاردی علامت دار (فشار خون پائین – کاهش سطح هوشیاری –سرد و مرطوب شدن انتهاها –عرق سر د ،خاکستری شدن رنگ پوست و الیگوری و در بلوک های گره AV درجه ۱

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.