جزوه درس ماتریس (ریاضیات کنکور تجربی)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
674KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
651 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

جزوه درس ماتریس (ریاضیات کنکور تجربی)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس ماتریس (ریاضیات کنکور تجربی) می باشد. این فایل شامل ۸ صفحه خلاصه درس تایپ شده و بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس ماتریس (ریاضیات کنکور تجربی)

یکی از مبحث های مهم ریاضی کنکور مربوط به درس ماتریس میباشد علاوه بر این در امتحانات نهایی پایان سال هم این درس یکی از مهم ترین های سال های اخیر بوده . ما در اینجا برای شما جزوه ای از اموزش جمع و تفریق و ضرب و … از ماتریس را اماده کرده ایم.

ماتریس (به فرانسوی: Matrice) به آرایشی مستطیلی شکل از اعداد یا عبارات ریاضی که به صورت سطر و ستون شکل یافته گفته می‌شود. به طوری که می‌توان گفت که هر ستون یا هر سطر یک ماتریس، یک بردار را تشکیل می‌دهد. هر یک از عناصر ماتریس دِرایه خوانده می‌شود. ماتریسی با ۲ سطر و ۳ ستون به این شکل است:

ماتریس‌های هم اندازه (با تعداد سطر و ستون برابر) را می‌توان با هم جمع یا از هم تفریق کرد. ضرب دو ماتریس تنها در صورتی ممکن است که تعداد ستون‌های ماتریس نخست با تعداد سطرهای ماتریس دوم برابر باشد.

در جبر خطی، می‌توان اثبات کرد که هر نگاشت خطیِ، از فضای {\displaystyle {\mathbb {R} ^{n}}} به فضای {\displaystyle {\mathbb {R} ^{m}}}، یک‌ریخت با یک ماتریس {\displaystyle m\times n} (m سطر و n ستون) می‌باشد. ماتریس‌ها کاربردهای فراوانی در جبر خطی دارند.

یکی از کاربردهای ماتریس‌ها در حل دستگاه معادلات خطی‌ست. اگر ماتریس مربعی باشد، برخی مشخصات آن را می‌توان از دترمینان آن دریافت. برای نمونه یک ماتریس مربعی معکوس ‌پذیر است اگر و تنها اگر دترمینان آن ناصفر باشد. مقدار ویژه و بردار ویژه اطلاعاتی دربارهٔ هندسهٔ نگاشت‌های خطی می‌دهند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.