دانلود جزوه برترین نکات مبحث شوک

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
867KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
416 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود جزوه برترین نکات مبحث شوک

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه برترین نکات مبحث شوک به صورت نمودار می باشد. این فایل شامل ۶ صفحه جزوه تایپ شده  بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه برترین نکات مبحث شوک

توجه: توضیح زیر خارج از متن فایل می باشد:

شوک (به انگلیسی: shock)‏ حالتی است که به علت افت فشار خون سرخرگی یا کم شدن حجم خون اتفاق می افتد و پیامد آن افت اکسیژن در بافتها و به ویژه مغز است. شوک یکی از موارد خطری است که اگر به موقع تشخیص و درمان نشود به راحتی منجربه مرگ می شود.

شوک به دلایل گوناگونی رخ میدهد که در ادامه بررسی می شود:

انواع شوک:
۱- شوک قلبی: این نوع شوک می تواند در اثر ایست قلبی یا حمله قلبی یا هر نوع مشکل دیگر در عملکرد صحیح قلب اتفاق بیفتد. در این نوع شوک، قلب قادر به پمپاژ خون نبوده و به همین دلیل اندام های حیاتی مانند مغز و خود قلب در معرض تهدید مرگ قرار خواهند گرفت.

۲- شوک ناشی از کاهش حجم خون: در این نوع شوک، به دلیل خارج شدن خون از بدن، میزان اکسیژن رسانی به بافت ها کاهش پیدا می کند و بدن دچار کمبود اکسیژن و شوک می شود.

۳- شوک توزیعی که خود شامل موارد زیر است:
۳-۱- شوک عصبی: در اثر بروز مشکل در اندام های عصبی مانند مغز و نخاع رخ میدهد. مثلا ممکن است در اثر ضربه به سر قلب یا ریه از کار بیفتد.
۳-۲ شوک روانی: در اثر شنیدن خبر بد، ترس و موارد مشابه این رخ میدهد. معمولی ترین نوع شوک همین است.
۳-۳- شوک عفونی: در اثر ورود عفونت به خون در برخی بیماری ها و جراحت ها رخ میدهد. در کمک های اولیه پیش بیمارستانی کمتر با این نوع شوک برخورد می کنیم.
۳-۴- شوک آنافیلاکتیک یا شوک حساسیتی: که در اثر ورود مواد حساسیت زا و سموم به بدن رخ میدهد. مانند شوک ناشی از ورود پنی سیلین در افراد حساس به این آنتی بیوتیک.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.