جزوه درمان شناختی رفتاری نظریه ،آسیب شناسی

 جزوه درمان شناختی رفتاری نظریه ،آسیب شناسی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
787KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
725 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

 جزوه درمان شناختی رفتاری نظریه ،آسیب شناسی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf اسلایدهای جزوه درمان شناختی رفتاری نظریه ،آسیب شناسی می باشد. این فایل شامل ۵۱ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه درمان شناختی رفتاری نظریه ،آسیب شناسی

قسمتی از متن فایل:

مرحلۀ اول : شکل گیری و رشد رفتار درمانی

• شکل بریتانیایی رفتاردرمانی در نخستین سال های دهۀ ۱۹۵۰ با تمرکز بر اختلالات نوروتیکدر بزرگسالان پدیدار شد.
عمدتا از اندیشه های پاولوف، واتسون و هال ریشه گرفته بود
• سهم اصلی: جوزف ولپی با بررسی رفتارهای روان نژند در حیوانات و کاهشترس
پاولوف : شرطی سازی کلاسیک/ اسکینر : شرطی سازی عامل
• لیندزلی : رفتار نابهنجار بیماران نتیجه ای است از یک پیشینۀ شرطی سازی نامناسب و این رفتار را می توان توسط تنظیم همایندی تقویت صحیح به شکل عادی دگرگون ساخت : ارائه و قطع پاداش
ولپی : حساسیت زدایی منظم رویارویی مستقیم و تصوری، آرامش سازی
ماور : یک مدل دو مرحله ای از ترس و اجتناب: رفتار اجتنابی در کوتاه مدت چون اضطراب را کاهش می دهد پست داوم می یابد.
آیزنگ : مخالف روان تحلیلی، رفتار مختل علامت چیز دیگری نیست بلکه خود مشکل است : روان نژندی آموخته می شود در نتیجه می توان آن را یاد زدایی کرد:
.A رفتار مختل یکمسئله است
.B یادزدایی این رفتار حل مسئله است
رفتار درمانی به تدریج در توجیه اختلالات افسردگی و هیجانی ناموفق بود

مرحلۀ دوم: پیدایی شناخت درمانی
• تاثیر کارهای بک به ویژه کاربرد تکالیف رفتاری در برنامۀ درمانی و تاکید بر ثبت دقیق و پی در پی رخدادها و ماهیت خود اصلاح گر این برنامۀ درمانی
دهۀ ۱۹۷۰ : ناهمخوانی در رفتارگرایان افزایشیافت
• لازاروس مهمترین فرد موثر در تغییر نگرش رفتاردرمانی به سمت شناخت درمانی بود ” چرا رفتار درمان گران خود را در قالب اصول تجربی یادگیری محصور کرده اند و توجهی به وجوه دیگر از جمله شناخت و هیجان ندارند؟ ”
• رفتاردرمانی چند وجهی multimodalbehaviortherapy : رها از تکنیکی ، برخاسته از هر سیستمی، بدون تاکید بر هر رویکرد تئوریکی

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.