جزوه شناخت،حافظه و یادگیری
قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf اسلایدهای جزوه شناخت،حافظه و یادگیری می باشد. این فایل شامل ۲۴ صفحه جزوه تایپ شده با مطالب بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.
جزوه شناخت،حافظه و یادگیری
نظریه کوهن :
از اولین کسانی بود که اهمیت حافظه عملی را در تحقیقات حافظه خاطر نشان ساخت.
پارادایم حافظه عملی معمولاً به تکالیف اجرا شده توسط آزمودنی ) SPT ( گفته می شود، که در آن آزمودنی ها تکالیف کوچکی ) نظیر توپ را بغلتان ، چوب کبریت را بشکان… ( را هنگام یادگیری عملاً انجام می دهند.
این تکالیف عملی با تکالیف سنتی کلامی که در آنها آزمودنی ها معمولاَ جملات را بدون اجرا و عمل می شنوند یا می خوانند، مقایسه می شوند.
نظریه ویلیام جیمز: او سه روش برای یادگیری پیشنهاد می کند:
1 – روش مکانیکی
2 – روش عقلانی
3 – روش ابتکاری
نظریه آلن بدلی:
حافظه کوتاه مدت را حافظه کاری نامید و برای آن تعریف دقیق تر و جامع تری پیشنهاد کرد روش تکالیف دوگانه
نظریه گراف و شاختر:
در مورد حافظه نهان در مقایسه با حافظه آشکار مطالعه و تحقیق انجام داده اند
حافظه آشکار : مستلزم یادآوری هوشیارانه و ارادی از تجربیات و یادگیری قبلی باشد.
حافظه نهان: تجربه و یادگیری قبلی عملکرد حافظه را تسهیل می کند؛ بدون آنکه یادآوری هوشیارانه و آگاهانه ای در کار باشد.
اتکینسون و شیفرین:
• نظام ثبت حسی ) SR )
انباره کوتاه مدت) STS )
• انباره بلند مدت ) LTS
مکانیسم های درگیر در حافظه کوتاه مدت:
مطالعه پترسون
• هجای بی معنی سه حرفی
فاصله های ۳۶۹۱۲۱۵۱۸
• مطالعات میلنر با بیماران
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.