جزوه مسمومیت با قرص برنج ( آلومینیوم فسفید)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
114KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
455 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

جزوه مسمومیت با قرص برنج ( آلومینیوم فسفید)

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه مسمومیت با قرص برنج ( آلومینیوم فسفید) می باشد. این فایل شامل ۸ صفحه جزوه تایپ شده  بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه مسمومیت با قرص برنج ( آلومینیوم فسفید)

خصوصیات قرص برنج :
قرص ٣ گرمی , بوی سیر یا ماھی گندیده می دھد. جذب خوراکی و استنشاقی بالا , فاقد جذب پوستی.
اثرات تماس با قرص برنج:
تماس انسان با قرص برنج می تواند عوارض شدید و کشنده ای در بر داشته باشد. بر اساس گزارشات , فسفیدھا ( فسفید آلومینیوم … ) باعث تحریک شدید دستگاه گوارش ,اختلالات قلبی عروقی , ھیپوتاسیون , شوک , آرتیمی , نارسایی قلبی , ادم ریوی , اسیدوز متابولیک , آسیب کبدی و کلیوی , ترومبوسیتوپنی و نشنج نھایتا کما و مرگ تا ٧٢ ساعت بعد از مصرف می گردد.
عوارض گوارشی ۵ الی ١٠ دقیقه پس از مصرف حادث شده و سپس سایر علائم ظاھر می گردد تسریع در درمان حتی در بیماران به ظاھربی علامت اھمیت بارزی در بھبود بیماران دارد.

قرص برنج چیست ؟
قرص برنج ترکیب خطرناکی از فسفیدھاست که جھت جلوگیری از آفت زدگی برنج انبار شده ,مصرف می گردد . فسفیدھا ھمچنین جھت دفع آفات سایر غلات انبار شده و جلوگیری از کپکزدگی و جونده کش و غیر نیز مصرف می گردد.
با تماس این ماده با رطوبت با اسید , گاز خطرناک فسفین آزاد می گردد که علت اصلی توکسیسیتی این ماده است و ھر چه این ترکیبات تازه تر باشد گاز بیشتری آزاد کرده و خطر ناکتر ھستند.
مکانیزم اثر:
مکانیزم احتمالی اثر این مواد ( فسفین ) بلوک سیتوکروم اکسیداز و مھار فسفوریلاسیون اکسیداتیو و در نتیجه مرگ سلولی است . بنابراین دستگاھ ھایی که به مقدار اکسیژن بیشتری نیاز دارند نسبت به این سم حساس تر و آسیب پذیر تر باشند این ارگانھا عبارتند از :مغز , قلب و کبد و کلیه .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.