دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت حجاز تا کربلا (از مدینه تاکربلا)

دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت حجاز تا کربلا (از مدینه تاکربلا)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
810 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت حجاز تا کربلا (از مدینه تاکربلا)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل پاورپوینت حجاز تا کربلا (از مدینه تاکربلا) می باشد. این فایل شامل ۳۰ اسلاید زیبا سودمند پر محتوا و قایل ویرایش می باشد. و در غالب فرمت ppt تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت حجاز تا کربلا (از مدینه تاکربلا)

امام حسین علیه‏ السلام در طى مسیر مکه تا کربلا بیست منزل (و به قول بعضى، بیشتر) را پشت سر گذاردند و در این منزلها ملاقاتهاى در خور توجهى داشتند که ما به نقل آنها مى‏پردازیم (۱):

 ۱ – الابطح (۲)

«ابطح» بین مکه و منى قرار گرفته و در حقیقت مسیل است و آبهایى است که از منى جریان پیدا مى‏کند از این مسیر مى‏گذرد که آغاز آن از محدوده منى و پایان آن مقبره معلى است که قبرستان حجون نام دارد. امام حسین علیه‏السلام در این منزل با یزید بن ثبیط بصرى که شرح او گذشت ، ملاقات کرد

امام علیه‏السلام چون به «تنعیم» رسید، در آنجا قافله‏اى را مشاهده نمود که از یمن مى‏آمدند، پس از اهل آن قافله شترانى را براى اثاثیه خود و یارانش اجاره نمود و به آنها گفت: هر کسى مى‏خواهد با ما همراه شود، ما کرایه او را پرداخت نموده و صحبت او را نیکو خواهیم داشت، و کسى که قصد دارد در اثناى راه از ما جدا شود ما کرایه او را به اندازاى که طى طریق نموده، خواهیم داد؛ پس گروهى با امام همسفر شدند و گروه دیگرى جدا گردیده و به راه خود ادامه دادند .

 ۳ – الصفاح (۶)

کاروان کربلا به حرکت خود ادامه داد تا به «صفاح» رسید و در آنجا فرزدق شاعر (۷) به ملاقات امام شتافت و عرض کرد: هر چه از خدا مى‏خواهید، خداوند به شما عطا کند. امام حسین علیه‏السلام رو به او کرده گفت: براى من از مردم عراق صحبت کن.

فرزدق گفت: از مرد آگاهى سؤال فرمودى، دلهاى مردم با شماست و شمشیرهاى آنان با بنى امیه! و قضا از آسمان فرود آید و هر چه خدا خواهد همان شود.
امام علیه‏السلام فرمود: راست گفتى، کارها همه با خداست و هر روز او را مشیتى است، اگر قضاى الهى بر وفق مراد باشد، ما او را بر نعمتهایش سپاس گزاریم و براى اداى شکر از او توفیق خواهیم ؛ و اگر قضاى الهى میان ماو آرزوهایمان جدایى افکند، عمل کسى که خالصانه و سرچشمه آن تقواى الهى باشد، در نزد خدا فراموش نمى شود .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.