دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت نقش اکسیدان و آنتی اکسیدان در بدن و سیستم ایمنی

دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت نقش اکسیدان و آنتی اکسیدان در بدن و سیستم ایمنی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
317KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
686 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل پاورپوینت نقش اکسیدان و آنتی اکسیدان در بدن و سیستم ایمنی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل پاورپوینت نقش اکسیدان و آنتی اکسیدان در بدن و سیستم ایمنی می باشد. این فایل شامل ۳۴ اسلاید زیبا سودمند و قابل ویرایش می باشد. و در غالب فرمت ppt تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

رادیکال های آزاد

برای اینکه به اهمیت آنتی اکسیدان ها پی برد لازم است که شناخت خوبی از رادیکال های آزاد داشت.

رادیکال های آزاد مولکول هایی اند که یک الکترون جفت نشده در مدار بیرونی خود دارند و بسیار ناپایدار بوده و به سرعت با ترکیبات دیگر وارد واکنش می شوند تا الکترون مورد نیاز خود را بدست آورند و ثبات یابند که گونه های رادیکال های آزاد شامل گونه فعال اکسیژن ROS مانند  آنیون سوپراکسید – پراکسید هیدروژن و رادیکال هیدروکسیل و گونه های نیتروژنRNS  شامل اکسید نیتریک و پراکسی نیتریت متعلق به این گروه اند.

بدن به طورمعمولی تحت یک تعادل پویا بین نسل رادیکالهای آزاد و رفع آن است سیستم دفاع فیزیولوژیک برای مقابله با رادیکالهای آزاد دربرگیرنده سیستم آنزیم های درونی مثل کاتالاز . گلوتاتیون ردوکتاز . گلوتایتون پراکسیداز. سوپر اکسید دسموتاز . اورات و کوآنزیم  Q می باشد عوامل اگزوژن مثل بتاکاروتن . ویتامین  Eو سلنیوم می باشد. این مولکولها دارای یک اثر آنتی اکسیدانی به دلیل توانایی آنها در تبدیل گونه های فعال اکسیژن به گونه های پایدار، بی ضرر و یا کاهش مقدارآنها را دارند.

مسیر تولید رادیکالهای آزاد : تولید رادیکالهای آزاد در بدن بصورت مداوم وغیرقابل اجتناب است علل اولیه تولید رادیکالهای آزاد شامل موارد زیر است:

سیستم ایمنی بدن : سیستم ایمنی محافظ بدن درمقابل عوامل بیماری زای خارجی است نوتروفیل ها به خودی خود یک منبع تولیدROS  می باشند. فعال سازی فاگوسیت ها از طریق تعامل واسطه های پیش التهابی و یا محصولات باکتریایی با گیرنده های خاص باعث تولید مقدار زیادی از آنیون سوپراکسید رادیکال های آزاد می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.