دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه حقوق مدنی شروط و تعهدات فرعی 

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
708KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
613 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf جزوه حقوق مدنی شروط و تعهدات فرعی 

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی :فایل که هم اکنون معرف حضور شما می باشد برترین و جامع ترین فایل pdf جزوه حقوق مدنی شروط و تعهدات فرعی دکتر حسین اعظمی چهاربرج می باشد. این فایل شامل ۴۳ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

حقوق مدنی شروط و تعهدات فرعی 

مقدمه

مباحث فنی حقوق تعهدات بیش از آن که در تعهدات اصلی نمود داشته باشند، در حقوق و تعهدات فرعی خود را نشان میدهند. بنابراین در مباحث حاضر، مباحث را از حیث ارتباط متعددی که در بخشهای مختلف حقوق مدنی وجود دارد بیشتر باز خواهیم کرد. قبل از هر چیز نیز، به مفهوم شناسی خواهیم پرداخت و به سئوالاتی از این دست پاسخ خواهیم داد؛ منظور از شروط چیست؟ به کدام دسته از تعهدات را، تعهدات فرعی گویند؟ فایدۀ تفکیک مباحث مربوط به شروط و تعهدات فرعی، از تعهدات اصلی چیست؟

فصل اول: مفهوم شناسی
بخش اول: تعهدات فرعی

تعهدات فرعی، یک سلسه تعهداتی هستند که از منظر قصد طرفین یا عرف، اولویت کمتری نسبت به اصل قرارداد دارند. این تعهدات ممکن است در عقود عهدی یا تملیکی باشد. مثلاً تعهد میکند ظرف مدت معینی کاری را انجام دهد که این تعهد اصلی می باشد. در » الف « ضمن آن تعهد میکند که وسایل کار خود را هم فراهم کند که این تعهد فرعی میباشد.
تعهدات فرعی سه منبع اصلی دارند؛ ۱. قصد طرفین ۲. قانون ۳. عرف

گفتار نخست: قصد طرفین
وقتی گفته میشود که منبع تعهدات فرعی، قصد طرفین است، بدین معنی است که آن تعهد فرعی در قرارداد ذکر میشود. در این صورت پرسشی که ایجاد میشود این است که وقتی تعهد فرعی در قرارداد گنجانده میشود. حال اگر عقد، یک عقد عهدی باشد، ما در قرارداد دو تعهد خواهیم داشت؛ تعهد اصلی و تعهد فرعی. چگونه باید این دو را از یکدیگر بازشناخت که بر هر کدام آثار خاص آن نوع از تعهد را بار کرد؟

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.