پاورپوینت فصل ۱۰ کتاب شیمی عمومی سیلبرگ (شکل مولکول )

پاورپوینت فصل ۱۰ کتاب شیمی عمومی سیلبرگ (شکل مولکول )
نوع فایل
PPT
حجم فایل
7MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
800 بازدید
7,500 تومان 5,000 تومان٪33 تخفیف

پاورپوینت فصل ۱۰ کتاب شیمی عمومی سیلبرگ (شکل مولکول )

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت فصل ۱۰ کتاب شیمی عمومی سیلبرگ (شکل مولکول) می باشد. این فایل شامل ۱۲ اسلاید زیبا سودمند و قایل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt  تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 فصل ۱۰ کتاب شیمی عمومی سیلبرگ (شکل مولکول )

مولکول‌ها هر کدام دارای شکل مشخصی هستند. شکل مولکول موجب بوجود آمدن خواص مختلف فیزیکی و شیمیایی در آن می‌شود. مولکول‌هایی که دارای یک اتم مرکزی هستند، شکلی ساده و قابل پیش‌بینی دارند. ایده اصلی در شکل مولکول را با نام نظریه «دافعه زوج الکترون لایه ظرفیت» (Valence Shell Electron Repulsion) می‌شناسند. نظریه VSEPR بیان می‌کند که الکترونها تا حدی که می‌توانند یکدیگر را دفع می‌کنند تا در بیشترین فاصله ممکن از یکدیگر قرار بگیرند.

دو نوع «قلمرو الکترونی» (Electron Group) وجود دارد: پیوندها و جفت‌الکترون‌های ناپیوندی. به هنگام استفاده از VSEPR برای مولکول‌های ساده، اولین کاری که باید انجام دهیم، شمردن تعداد قلمروهای الکترونی در اطراف اتم مرکزی است. این نکته را به یاد داشته باشید که پیوندهای چندگانه را یک قلمرو الکترونی در نظر بگیرید.

شکل مولکول برای آنهایی که شامل دو اتم باشند به صورت خطی است. چرخش مولکولی که اتم مرکزی آن تنها دو قلمرو الکترونی دارد، به گونه‌ای است که این دو گروه از یکدیگر بیشترین فاصله را داشته باشند. زمانی که دو قلمرو الکترونی به میزان ۱۸۰ درجه از یکدیگر فاصله داشته باشند، اتم‌های متصل به آن‌ها نیز به همین میزان از یکدیگر تفاوت دارند. در نتیجه، شکل مولکول به صورت خطی خواهد بود.

شکل مولکولی که ۳ قلمرو الکترونی داشته باشد، به گونه‌ای است که این گروه‌های الکترونی در دورترین فاصله از یکدیگر قرار داشته باشند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.