دانلود جامع ترین فایل pdf خلاصه کتاب اقتصاد توحیدی از ابوالحسن بنی صدر

دانلود جامع ترین فایل pdf خلاصه کتاب اقتصاد توحیدی از ابوالحسن بنی صدر
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
2520 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf خلاصه کتاب اقتصاد توحیدی از ابوالحسن بنی صدر

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf خلاصه کتاب اقتصاد توحیدی از ابوالحسن بنی صدر چاپ دوم ۲۹ بهمن ۱۳۵۷ می باشد. این فایل شامل ۲۱۳ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب اقتصاد توحیدی از ابوالحسن بنی صدر

سیدابوالحسن بنی‌صدر؛ صاحب ایده‌های مانده در سطح
ابوالحسن بنی‌صدر که عنوان نخستین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران را نیز با خود یدک می‌کشد، علاوه بر نقش پررنگ قانونگذاری و اجرایی (در مجلس خبرگان قانون اساسی و سپس در جایگاه ریاست‌جمهوری) در اوایل سال ۱۳۵۷ تلاش کرد با انتشار کتاب «اقتصاد توحیدی» و همچنین سخنرانی‌هایی در باب اقتصاد اسلامی در دانشگاه صنعتی آریامهر (که بعدها به دانشگاه صنعتی شریف تغییر نام پیدا کرد) نقشی در تئوری‌پردازی اقتصاد دولتی بازی کند.
با این حال به اعتقاد برخی صاحب‌نظران۳ به دلیل زبان مغلق این کتاب و طرح مفاهیمی که مابه‌ازای دقیق اقتصادی نداشتند، تحلیل‌های او که «زور» را ام‌الفساد جامعه برمی‌شمرد و راه تعالی اسلامی را در «درهم شکستن نظام زورمدار» می‌دانست، در سطح باقی ماند.
به اعتقاد این دسته از ناظران، تنها به جهت اهمیت سیاسی مولف بود که «اقتصاد توحیدی» مورد توجه قرار گرفت و از حیث نظری، بنی‌صدر نتوانست تاثیر عمده‌ای بر گرایش‌های اقتصادشناسی ایران پس از انقلاب بگذارد. با این حال، نقش بنی‌صدر در تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی و سهم او در شکل‌دهی به ساختار حقوقی اقتصاد دولتی در ایران را نباید از نظر دور داشت (در گزارش بعدی همین پرونده، نقش او در تصویب اصول اقتصادی قانون اساسی مورد بررسی قرار می‌گیرد)

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.