دانلود فایل pdf خلاصه کتاب فقر،فساد،و تبعیض موانع توسعه در ایران

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
259KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
887 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود فایل pdf خلاصه کتاب فقر،فساد،و تبعیض موانع توسعه در ایران

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf خلاصه کتاب فقر،فساد،و تبعیض موانع توسعه در ایران می باشد. این فایل شامل ۲۵ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فقر،فساد،و تبعیض موانع توسعه در ایران

فساد در اشکال مختلف آن هم در سطح کلان و هم در سطح خرد، در ابعاد گوناگون اداری، اقتصادی و سیاسی گریبانگر کشورهایی است که دارای حکومت هایی ناکارامد هستند. البته نوع، شکل، میزان و گستردگی آن از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.
رابطه نادرست ثروت، قدرت و ارزش ها منجر به شیوع فساد می گردد، فساد نتیجه تبانی نخبگان اقتصادی و سیاسی است. عمده ترین و شاخص ترین علت فساد، ناکارامدی حکومت است .

اگر جامعه در نتیجه فساد به شدت طبقاتی شود و تنها یک عده قلیل از آن امکانات بهره مند شوند و سایرین زیر خط فقر قرار گیرند، در آن صورت اکثریت فقیر جامعه بر علیه دو گروه شورش خواهند کرد:
الف) آن هایی که فرد را فقیر کردند،
ب) آن هایی که بر فقر فرد ساکت ماندند.

چون فساد ماهیت ضد توسعه دارد، برای کشورهایی که در جهت توسعه گام برمی دارند ضرورت دارد که در مسیری عاری از فساد گام بردارند.
در طول تاریخ همواره ارتباط معکوسی بین استفاده صحیح از قدرت و قلمرو گسترش فساد وجو د داشته و هنگامی که از قدرت به طور مطلوب استفاده شده، فساد کاهش یافته است.
غالبًا در فساد چیزی نقض می شود. در محیط فاسد حقوق اجتماعی، سیاسی شهروندان و … نادیده گرفته می شود. برخی جنبه های رفتاری فساد، نسبی بوده و مرتبط با نظام ارزشی هر جامعه یا سازمان ا ست. بنابراین رفتار یا عملکردی که در یک جامعه فساد تلقی می شود، ممکن است در جامعه دیگری کام ً لا عادی قلمداد شود .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.