دانلود جامع ترین فایل pdf خلاصه کتاب مبانی مدیریت استیفن پی رابینز و دیوید دیسترو

دانلود جامع ترین فایل pdf خلاصه کتاب مبانی مدیریت استیفن پی رابینز و دیوید دیسترو
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
8107 بازدید
رایگان٪100 تخفیف

با عرض پوزش امکان فروش این فایل در سایت یوفایل نیست لطفا به کتابفروشی های مراکز نشر پژوهشهای فرهنگی مراجعه نمایید.

دانلود جامع ترین فایل pdf خلاصه کتاب مبانی مدیریت استیفن پی رابینز و دیوید دیسترو

دانشجویان وکاربران گرامی فایل حاضر جامع ترین و کامل ترین فایل pdf خلاصه کتاب مبانی مدیریت (اصول سازماندهی ومدیریت ساختار سازمانی) نوشته استیفن پی ، رابینز و دیوید ای ، دی سنزو ترجمه دکتر سید محمد اعرابی ، محمد علی محمد رفیعی ، بهرز اسراری ارشادی از پژوهش های فرهنگی می باشد. این فایل شامل ۱۳۱ صفحه به صورت اسلایدوار و در قالب pdf تهیه شده و آماده دانلود می باشد . در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

کتاب مبانی مدیریت نوشته استیفن پی ، رابینز و دیوید ای ، دی سنزو ترجمه دکتر سید محمد اعرابی ، محمد علی محمد رفیعی ، بهرز اسراری ارشادی طبقه بندی و فرآیند مدیریت را در مجموعه مرتبط بهم در پنج بخشو شانزده فصل آورده است.

مدیریت و مدیران

هیچ الگوی جهان شمولی برای تعریف مدیر موفق و روش مدیریت بهینه وجود ندارد. در این فصل به منظور آشنایی با مدیریت، به این سوالات پاسخ داده میشود: مدیران چه کسانی هستند و در چه جاهایی کار میکنند؟ مدیریت چیست و وظایف مدیران کدامند؟ چرا باید به مطالعه مدیریت پرداخت؟ و چگونه مدیریت را مطالعه کنیم؟

مدیران چه کسانی هستند و در کجا کار میکنند؟

مدیران در جاهایی کار میکنند که آن را سازمان می نامیم. یک سازمان، آرایشی سیستماتیک از افرادی است که به منظور دسترسی به اهدافی خاص گرد هم آمده اند.

تمام سازمانها دارای سه ویژگی مشترک زیر هستند:

۱. هدف مشخص سازمان معمولا به صورت یک هدف یا مجموعهای از اهداف بیان م یشود.
۲. هیچ هدفی به خودی خود قابل دسترسی نیست مگر اینکه سازمان افراد را وادار به تصمیمگیری در جهت تعیین هدف و انجام اقدامات در جهت نیل به آن کند.
۳. همه سازمانها از ساختار سازمانی برای هدایت و کنترل افراد خود استفاده می کنند.

وجه تمایز مدیران و کارکنان عملیاتی چیست؟

افراد داخل سازمان را می توان به دو گروه تقسیم کرد:
۱. کارکنان عملیاتی: افرادی هستند که مستقیما شغل و یا وظیفهای دارند و هیچ مسوولیتی برای نظارت بر دیگران ندارند.
۲. مدیران: افرادی هستند که فعالیتهای سایر افراد سازمان را هدایت می کنند.
معمولا مدیران به سه دسته مدیران عملیاتی، مدیران میانی و ،مدیران ارشد تقسیم می شوند.

یک مدیر ممکن است خود مسوولیت های عملیاتی نیز بر عهده داشته باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.