خلاصه کتاب میکروبیولوژی مواد غذایی همراه با سوالات کنکوری

 خلاصه کتاب میکروبیولوژی مواد غذایی همراه با سوالات کنکوری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
742KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
642 بازدید
10,000 تومان 8,000 تومان٪20 تخفیف

 خلاصه کتاب میکروبیولوژی مواد غذایی همراه با سوالات کنکوری

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf خلاصه کتاب میکروبیولوژی مواد غذایی همراه با سوالات کنکوری سالهای مختلف رشته صنایع غذایی می باشد. این فایل شامل ۸۹ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 خلاصه کتاب میکروبیولوژی مواد غذایی همراه با سوالات کنکوری

طبقه بندی باکتری ها و خصوصیات آنها
علم میکروبیولوژی در ابتدا توسط آنتون لیون هوک متولد گردید. اولین کسی که احتمالا به تاثیر میکروارگانیزم ها در فساد مواد غذایی اشاره کرد راهبی به نام کیرچر بود. اولین کسی که به اهمیت و تاثیر میکروارگانیسم ها در مواد غذایی پی برد ودر این زمینه تحقیق نمود ، پاستور بود.

باکتریها
با رنگ امیزی گرم باکتریها به دو گروه گرم مثبت و گرم منفی تقسیم می شوند: باکتری های گرم مثبت دارای لایه پپتیدوگلیکان بیشتری نسبت به گرم منفی هستند. اغلب باکتریهای گرم مثبت دارای اسید تایکوئیک و پروتئین در دیواره سلول خود بوده که نقش آنتی ژنی برای سلول دارند.

در باکتریهای گرم منفی لایه پپتیدوگلیکان توسط چند غشا پوشیده شده است. اولین غشا از جنس لیپوپروتئین بوده که از یک طرف به پپتیدوگلیکان و از سویی دیگر با غشای خارجی ارتباط دارد. غشای خارجی در باکتریهای گرم منفی نقش حفاظتی داشته و انتقال مواد را نیز کنترل می کند. سطح غشای خارجی از ملکولهای لیپوپلی ساکارید پوشیده شده که ازسه قسمت لیپید لیپید ،O پلی ساکارید مرکزی و پلی ساکارید ،A تشکیل می شود.لیپید Aخاصیت سمی داشته و همان اندوتوکسین می باشد.
آخرین قسمت سلول باکتریهای گرم منفی است که نقش ، O باشد. این سم فقط در باکتری های گرم منفی وجود دارد. پلی ساکارید معروف است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.