فایل پاورپوینت با موضوع آمنوره ۷۹۹ اسلاید

فایل پاورپوینت با موضوع آمنوره ۷۹۹ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
392 بازدید
22,000 تومان 20,000 تومان٪9 تخفیف

فایل پاورپوینت با موضوع آمنوره

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت با موضوع آمنوره می باشد. این فایل شامل ۷۹۹ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل پاورپوینت با موضوع آمنوره

در طی یک قرن گذشته , میانگین سنی منارک پایین است . بنابراین , تعریف آمنوره تغییر یافته است : آمنوره اولیه به صورت فقدان قاعدگی تا ۱۳ سالگی در غیاب صفات ثانویه جنسی یا فقدان قاعدگی تا ۱۵ سالگی در حضور صفات ثانویه جنسی طبیعی تعریف می شود .

زنی که قبلا دارای قاعدگی بوده است , ممکن است دچار آمنوره ثانویه شود, که به صورت فقدان قاعدگی در سه سیکل طبیعی متوالی ویا به مدت ۶ ماه تعریف می شود.

بیماران گاهی دچار تغییراتی جزئی در محور هیپوتالاموس – هیپوفیز – تخمدان می شوند که برای ایجاد آمنوره از شدت کافی برخوردار نیستند اما می توانند سبب عدم تخمک گذاری شوند . بیماران فاقد تخمک , معمولا دارای قاعدگیهای نامنظم هستند و به علت وجود استروژن بلامنازع ممکن است در طی قاعدگی دچار خونریزی شدید شوند . این حالت اغلب در ابتدا و انتهای سنین باروری رخ می دهد .

نقص مرحله لوتئال , ناشی از تغییرات جزئی در محور هیپوتالاموس – هیپوفیز – تخمدان است و بیماران مبتلا , دارای قاعدگیهای منظم همراه با ناباروری یا سقط مراجعه هستند .

به غیر از علل آناتومیک وکروموزومی , نقایص مرحله لوتئال وعدم تخمک گذاری عللی مشابه با علل آمنوره دارند , امادر این موارد در مقایسه با آمنوره , اختلال عملکرد هورمونی هیپوتالاس , هیپوفیز یا تخمدان شدت کمتر یا طول مدت کوتاهتری دارد . وجود یا فقدان صفات ثانویه جنسی , به تشخیص علت آمنوره کمک می کند .

فقدان صفات ثانویه جنسی , مشخصا نشان می دهد که بیمار هرگز در معرض تحریک استروژنی قرار نگرفته است .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.