دانلود جامع ترین فایل pdf راهنمای انجام یک اقدام پژوهی خوب و امتیاز آور

دانلود جامع ترین فایل pdf راهنمای انجام یک اقدام پژوهی خوب و امتیاز آور
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1036 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf راهنمای انجام یک اقدام پژوهی خوب و امتیاز آور

دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر کامل ترین و جامع ترین فایل pdf راهنمای انجام یک اقدام پژوهی خوب و امتیاز آور می باشد. این فایل شامل ۲۸ صفحه ودر غالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

۱-۳٫ فلسفه استفاده از اقدام‌پژوهی

فلسفه و زیربنای استفاده از روش اقدام پژوهی بر نقل قولی از مایکل فولن (۱۹۸۴) گذاشته شده است که معتقد است نقطه شروع مناسب، جایی است که پژوهشگر در آن قرار دارد، جایی که مدیر در آن است، جایی که دانش‌آموز است، واقعیت موجود کلاس است، مدرسه است و بالاخره، آنچه که موجودیت حال نظام را تشکیل می‌دهد.

اقدام‌پژوهی، یک بخش طبیعی از عمل تدریس است. معلمان پیوسته دانش‌آموزان را تحت نظر دارند، به جمع‌آوری داده می‌پردازند و اقدامات خود را برای بهبود یادگیری دانش‌آموزان و محیط کلاس و مدرسه تغییر می‌دهند. اقدام‌پژوهی، چارچوبی را فراهم می‌آورد که انرژی معلمان را در جهت فهم بهتر این‌که چرا، چه‌زمانی و چگونه دانش‌آموزان یادگیران بهتری می‌شوند، هدایت کند.

۱-۴٫ چارچوب انجام اقدام‌پژوهی

چارچوب اجرایی این اقدام‌پژوهی عمدتاً بر کار اِمیلی کالهون ۱۹۹۴) مبتنی است که معتقد بوده است ساخت مدارس کاوشی از طریق اقدام‌پژوهی در سطح مدارس، عمل بهبود مدرسه در سه محور است؛ اول اینکه، توانایی حل‌مسئله سازمان از طریق چرخه‌های مکرر پژوهش به عنوان یک گروه همیارانه بهبود می‌یابد؛ مورد دوم بیان می‌دارد که بهبود باید به طور عادلانه برای همه دانش‌آموزان، نه صرفاً برای عده محدودی از آنان، حاصل شود و سوم اینکه، تمامی اعضای اجتماع مدرسه، حیطه علمی مشکل مربوطه را به صورت عمیق مطالعه نمایند.

مفهوم اقدام‌پژوهی رسمی در ابتکارات روانشناسِ گشتالتی کرت لوین  (۱۹۴۷ و ۱۹۴۸) در توسعه یک چرخه حل‌مسئله جمعی برای بهبود زندگی در سازمان‌ها ریشه دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.