دانلود جامع ترین فایل pdf نشریه ضوابط طراحی فضاهای سبز شهری

دانلود جامع ترین فایل pdf نشریه ضوابط طراحی فضاهای سبز شهری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
17MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
831 بازدید
7,500 تومان 5,000 تومان٪33 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf نشریه ضوابط طراحی فضاهای سبز شهری

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf نشریه ضوابط طراحی فضاهای سبز شهری  نشریه شماره ۲۰۳ تجدید نظر اول سال ۱۳۸۹ می باشد. این فایل شامل ۲۶۰ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

نشریه ضوابط طراحی فضاهای سبز شهری

فصل اول-تعاریف و تقسیم بندی فضاهای سبز

کمتر از نیمقرن است که در فرهنگ و ادبیات شهرسازی جهان ،ا ز جایگاه خاصی برخوردار شده است. این ،« فضای سبز » عبارت تعریف پیشنهادی زیر ر ا از فضای سبز ارایه ،« مهندسین مشاور عمران .عبارت، معانی و مفاهیم متعدد و وسیعی را در بر میگیرد داده است:

فضای سبز شهری ، بخشی از فضاهای باز شهری است که عرصه های طبیعی یا مصنوع ی آن، تحت استقرار درختان، »درختچه ها، گلها، چمنها و سایر گیاهانی است که براساس نظارت و مدیریت انسان، با در نظر گرفتن ضوابط، قوانین و تخصصهای مرتبط به آن ، برای بهبود شرایط زیستی ، زیستگاهی و رفاهی شهروندان و مراکز جمعیتی غیر روستایی ، حفظ، نگهداری و یا احداث
[۱ ]. « میشوند
البته، هنگامی که فضای سبز در کالبد و ساختار شهری قرار میگیرد، به بخشی از سلس له مراتب حاکم بر زندگی شهری گرایش پیدا میکند و به مقیاسهای متفاوتی در سطح شهر تقسیم میشود که هرکدام میتوانند براساس نیازها و شرایط استفاده کنندگان آن، ضوابط و معیارهای جداگانهای داشته باشند.

فضاهای سبز، به دو دستهی پهنهای و خطی تقسیم میشوند: فضاهای سبز پهنهای، فضاهایی هستند که در نقشههای شهر نیز ، به عنوان لکه های سبز دیده میشوند و فضاهای سبز خطی ، به فضاهایی اطلاق میشوند که متناسب با هویت ظرفیت جابه جا شدگی شهرها و گذرگاهها مورد توجه قرار میگیرند؛ به طوری که ممکن است در نقشههای شهری نیز، هم دیده نشوند؛ هرچند نقش بسیار مهمی را در کنترل مس ایل زیست محیطی و کالبدی شهر بر عهده دارند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.