دانلود جامع ترین فایل pdf اصطلاحات پزشکی رادیولوژی دانش دوست

دانلود جامع ترین فایل pdf اصطلاحات پزشکی رادیولوژی دانش دوست
نوع فایل
pdf
حجم فایل
9MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
6224 بازدید
14,000 تومان 12,000 تومان٪14 تخفیف

دانلود جامع ترین فایل pdf اصطلاحات پزشکی رادیولوژی دانش دوست

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf کتاب اصطلاحات پزشکی رادیولوژی تالیف محمد دانش دوست و سارا مومنی می باشد. این فایل شامل ۲۵۰ صفحه می باشد و در غالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است.امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

اصطلاحات پزشکی رادیولوژی

سیستم اسکلتی

رادیوگرافی استخوان بخش احلی کار تکنولوژیست مهی باشهد. البتهه تکنولوژیست نباید تنها پروجکشن ها و پوزیشن های مختلف برای کل بدن را حیظ کند بلکه باید بتواند از مریض هایی که شهرای مناسهبی برای قرارگیری در وضعیت هایی که تکنولوژیست قبلا در کلاس درس آموخته را ندارد، تصویر تهیه کند.

پرتوشناسی یا رادیولوژی (به انگلیسی: Radiology) و گاهی تصویربرداری تشخیصی نام یک رشته از تخصص‌های پزشکی است که از پرتو ایکس و دیگر اقسام امواج و پرتوها برای تشخیص و درمان بیماری و حالات غیرطبیعی کمک می‌گیرد. در تمام اینها، هدف تشخیص بیماری یا حالات غیرطبیعی بدن به کمک روش‌های پیشرفته تصویری است. رادیولوژی از کلمه لاتین Radius به معنای پرتو مشتق شده‌است. رادیولوژی دربرگیرنده رشته‌های بسیاری است که بر مبنای کاربرد پرتوهای یون ساز برای تشخیص بیماری‌ها یا درمان آن‌ها می‌باشد. این رشته معمولاً به صورت یک تخصص (دوره رزیدنسی) بعد از اتمام دوره پزشکی ارائه می‌گردد.

رادیولوژیست (پزشک) کسی است که با انجام تصویربرداری پزشکی، به تشخیص و درمان ناخوشی‌ها و بیماری‌ها کمک می‌کند. رادیولوژیست شخصی است که پزشک بوده و دارای تخصص پرتوشناسی است و با استفاده از آرایه‌ها یا نقش‌هایی از فناوری‌های تصویربرداری (مانند اولتراسوند یا سونوگرافی (سونوگرافی فراصوتی)، توموگرافی رایانه‌ای (سی تی اسکن)، پزشکی هسته‌ای، توموگرافی یامقطع نگاری با نشر پوزیترون و تصویربرداری تشدید مغناطیسی یا همان تصویربرداری رزونانس مغناطیسی MRI)، برای تشخیص یا درمان بیماری‌ها بهره می‌برد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.