فایل جزوه اکسیژن درمانی در نوزادان

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
493KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
560 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

فایل جزوه اکسیژن درمانی در نوزادان

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه اکسیژن درمانی در نوزادان می باشد. این فایل شامل ۲۲ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه اکسیژن درمانی در نوزادان

توجه: توضیح زیر خارج از متن جزوه می باشد:

اکسیژن به عنوان یک دارو میزان مصرف معین، طریقه مصرف مشخص و عوارض مخصوص به خود را دارا می باشد. عوارض مصرف بی رویه اکسیژن عبارتند از:
مسمومیت ریوی با اکسیژن: مواجهه بافت مجاری تنفسی و ریتین با فشار باالی اکسیژن می تواند منتهی به تغییرات پاتولوژیک بافت آنها شود. اولین نشانه های مسمومیت با اکسیژن به علت اثرات تحریکی ناشی از آن میباشد که به صورت تراکئوبرونشیت حاد ظاهر می گردد.

پس از گذشت چند ساعت از تنفس اکسیژن ۱۰۰% فعالیت موکوسیلیاری مجاری تنفسی آسیب دیده و کلیرانس موکوس صدمه می بیند. در طول ۶ ساعت پس از تجویز اکسیژن ۱۰۰ %سرفه بدون خلط، درد زیر جناغ و گرفتگی بینی پیشرفت می کند و ممکن است عالئمی همچون خستگی، تهوع، بی اشتهایی و سردرد گزارش شود.این تغییرات در صورت قطع اکسیژن قابل برگشت می باشند.

ادامه تجویز اکسیژن با فشار بالا ممکن است منجر به تغییراتی در ریه شود که سندرم دیسترس تنفسی حاد ARDS را تقلید می کند. پارگی الیه اندوتلیوم سیستم گردش خون ریوی منجر به نشت مایع پروتئین دار می شود و تراوش حاوی مایع و گلبولهای سفید خونی در ریه به وجود می آید.

صدمه سلولی ممکن است به سمت مرگ سلولها پیش برود. عملکرد ماکروفاژهای ریوی کاهش می یابد و می تواند سبب افزایش استعداد به عفونت شود. به طور کلی آسیب بافتی در ریه به وسیله تولید مواد فعال بیوشیمیایی و رادیکال آزاد اکسیژن ایجاد می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.