دانلود جزوه آیین دادرسی کیفری ۲ زیر نظر استاد حسن قاسمی مقدم

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
964KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
668 بازدید
9,000 تومان 7,800 تومان٪13 تخفیف

دانلود جزوه آیین دادرسی کیفری ۲ زیر نظر استاد حسن قاسمی مقدم

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه آیین دادرسی کیفری ۲ زیر نظر استاد حسن قاسمی مقدم می باشد. این فایل شامل ۵۰ صفحه جزوه تایپ شده بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه آیین دادرسی کیفری ۲ زیر نظر استاد حسن قاسمی مقدم

فصل اول: صلاحیت مراجع رسیدگی کیفری
در ابتدای تشکیل پرونده ی کیفری با تحقیقات مقدماتی مواجهیم که در ق.آد.ک درباره ی آن صحبت شد. این روش را از فرانسه گرفتیم زیرا فرانسوی ها فرایند رسیدگی را به مرحله ی تحقیقات مقدماتی و رسیدگی تقسیم کردند.

آن ها استدلال میکردند که برای تحقیقات مقدماتی باید از روش تفتیشی و در مرحله دادرسی و محاکمه باید از نظام اتهامی استفاده کرد. اگر پرونده بعد از تحقیقات مقدماتی با قرار جلب به دادرسی ۱ مواجه شود وارد مرحله دوم یعنی دادرسی و محاکمه میشویم.

صلاحیت مراجع کیفری نسبت به صلاحیت مراجع حقوقی از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا اصولاً رسیدگی به جرم )که یک پدیده ی مربوط به حقوق عمومی است( از قواعد آمره ی بیشتری استفاده می شود. به همین دلیل بحث صلاحیت به طور عمومی یکی از مباحث مربوط به قوانین آمره است که نتایج زیر را به دنبال دارد:

۱ . طرفین نمی توانند با یکدیگر توافق کنند که به اتهام مجرمانه در مرجع دیگری رسیدگی شود. البته برای صلح و سازش و میانجی گری راهکارهایی ارائه شده است. مباحث مربوط به قواعد صلاحیت و رعایت آن نیازمند طرح ایراد از طرفین دعوا نیست بلکه خود مرجع رسیدگی کننده موظف است صلاحیت خودش را احراز کند و اگر خودش را فاقد صلاحیت دید ولو اینکه طرفین ایراد نکرده باشند باید قرار عدم صلاحیت صادر کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.