دانلود جزوه بروسلوز دکتر جعفری (عفونی کارآموزی)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
867KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
455 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود جزوه بروسلوز دکتر جعفری (عفونی کارآموزی)

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه بروسلوز دکتر جعفری (عفونی کارآموزی) دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد .این فایل شامل ۱۱ صفحه جزوه سودمند با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه بروسلوز دکتر جعفری (عفونی کارآموزی)

میکروب بروسلا باکتری گرم منفی داخل سلولی است و انواع مختلف دارد: بروسلا سوئیس تمایل به ایجاد آبسه چرکی دارد، بروسلا ابرتوس بیشتر دام پزشک ها را موقع تزریق واکسن حیوانی مبتلا می کند، بروسلا ملی تنسیس در ایران بیشترین نوع است و بروسلا کنیس نادر است، سرولوژی را مثبت نمی کند و تشخیص با کشت است.

ابتلا با مصرف لنبیات نجوشیده مثل شیر پنیر ) ولی ماست و دوغ نه(، از طریق پوست با تماس با حیوانات و از طریق اسنتشاقی است اگر باکتری خیلی زیاد باشد مثل گاوداری ها.

میکروب حساس به گرما و نور آفتاب است پس در مناطق گرم کمتر شایع است. جوشیدن ۵ تا ۰۱ دقیقه و پاستوریزاسیون میکروب را از بین می برد. پنیر باید برای رفع آلودگی احتمالی ۲ تا ۳ ماه بماند. میکروب در خاک خشک تا ۶ هفته و در خاک مرطوب تا ماهها زنده میماند، با فریز کردن از بین نمی رود و باعث سقط جنین در دام ها می شود که در مبتلایان سابقه مواجهه با این مورد ممکن است دیده شود.

شیوع بروسلوز در دهه ۶۱ افزایش داشت و یکی از علل آن این بود که بعد از انقلاب واکسیناسیون دام ها دچار مشکل شد. بعدا با اصلاح ۳۱ مورد در هر صد هزار نفر است . در ۶ ماهه اول سال کیس های – برنامه واکسیناسیون، آمار کاهش یافت.

در سبزوار و گناباد )خراسان رضوی( هم دیده می شود. شیوع بروسلوز از نظر پراکندگی جغرافیایی تقریبا بر عکس مالایاست که بیشتر مناطق جنوبی را درگیر می کند. شیوع در مردان بیشتر از زنان، در روستا بیشتر از شهر و در شغل های با تماس با حیواتان بسیار بیشتر دیده می شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.