دانلود جزوه تغذیه ( مقدمه، معرفی گرو ههای غذایی و کربوهیدارتها)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
619 بازدید
7,000 تومان 5,800 تومان٪17 تخفیف

دانلود جزوه تغذیه ( مقدمه، معرفی گرو ههای غذایی و کربوهیدارتها)

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه تغذیه ( مقدمه، معرفی گرو ههای غذایی و کربوهیدارتها) از دکتر عبدالرضا نوروزی و دکتر محسن نعمتی می باشد. این فایل شامل ۱۶ صفحه و دو فصل جزوه با عنوان فصل اول مقدمه، معرفی گرو ههای غذایی و جداول توصیه مواد مغذی و فصل دوم کربوهیدراتها می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه تغذیه ( مقدمه، معرفی گرو ههای غذایی و کربوهیدارتها)

مقدمه، گرو ههای تغذیه ای و جداول توصیه مواد مغذی:
تغذیه از قدیمی ترین مباحث مطرح شده در پزشکی م یباشد. بقراط پدر علم پزشکی، اولین متون را در رابطه با تغذیه نوشته است. در این متون آمده است که زندگی همگی ما وابسته به هوا، آب و مکان است. همچنین بقراط گفته است که فعالیت ورزشی منظم، از اصول سلامتی است و بخش عمده مشکلات ما منشأ تغذی های دارد.
شرایط تغذی های یک فرد به وضعیت زندگی، سطح درآمد، فعالیت بدنی و … بستگی دارد.

Carbohydrates) کربوهیدرا تها
می پردازیم و این مواد را از لحاظ ساختمان، منابع غذایی (CH2O)n در این مبحث به بررسی کربوهیدرات ها با فرمول شیمیایی عمومی دارای کربوهیدرات و کاربردهای کلینیکی، مورد بررسی قرار می دهیم.
عمل فتوسنتز در گیاهان: انرژی شیمیایی فتوسنتز انرژی نورانی خورشید  بنابراین گیاهان سبز، یعنی آن دسته ای که فتوسنتز انجام می دهند، مسئول تأمین همه ماکرونوترین تهای مورد نیاز انسان و حیوانات و درنتیجه بقای آن ها هستند.
انرژی نور خورشید + CO2 + Water + Minerals فتوسنتز Macronutrient
تمامی موجودات زنده، انسان یا حیوانات(گوشت خوار یا گیاه خوار)، انرژی مورد نیازشان را(چه به طور مستقیم و چه به طور غیر مستقیم) از خورشید به دست می آورند. گیاهان تولید کربوهیدرات ها را بر عهده دارند.

اگر این مواد تولید نشوند، زندگی تمام موجودات به مخاطره می افتد. خود گیاهان از کربوهیدرات ها به عنوان یک منبع استفاده می کنند. اسکلت گیاهان از کربوهیدرات ها تشکیل می شود؛ بنابراین کربوهیدرات ها پایه و اساسی برای بافت های ساختمانی گیاهان محسوب می شوند.
از پر هکورسورهای کربوهیدرا تها برای سنتز چرب یهای مخصوص، آمینواسیدها و برای رشد و تولید مثل استفاده می کنند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.