دانلود جزوه درس بیو فیزیک فصل دهم ویسکوزیته

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
378KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
557 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود جزوه درس بیو فیزیک فصل دهم ویسکوزیته

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس بیو فیزیک فصل دهم ویسکوزیته می باشد. این فایل شامل ۱۵ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس بیو فیزیک فصل دهم ویسکوزیته

از بین تکنیک های فیزیکی که برای تعیین شکل و اندازه ماکرومولکول ها مورد استفاده قرار می گیرد، ویسکومتری منحصربفرد است زیرا بسیار ساده انجام می شود ولی تفسیر نتایج آن دشوار است.

محلول های حاوی ماکرومولکول ها دارای ویسکوزیته بیشتری از حلال این ماکرومولکول ها می باشد. افزایش ویسکوزیته محلول ماکرومولکول ها نسبت به حلال تابعی از چند پارامتر مولکول های حل شونده است:

-۱ حجمی از حلال که توسط ماکرومولکول ها اشغال می شود.
-۲ نسبت طول به پهنای ماکرومولکول (نسبت محوری ماکرومولکول).
-۳ صلبیت و یا انعطاف پذیری ماکرومولکول.

برای مولکول های کروی مثل اکثر پروتئین ها، اثر اصلی بر ویسکوزیته توسط حجم ماکرومولکول اعمال می شود که در ارتباط مستقیم با وزن مولکولی ماکرومولکول است.

برای مولکول های صلب و فاکتور اصلی نسبت محوری ماکرومولکول است که این فاکتور نیز تابعی از جرم ، DNA نازک از قبیل مولکولی می باشد.

از اینرو، ویسکومتری را می توان برای تعیین جرم مولکولی و از طرف دیگر اگر جرم مولکولی معلوم باشد، برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد شکل کلی ماکرومولکول بکار برد. پس دو کاربرد اصلی ویسکومتری تعیین جرم مولکولی و شکل ماکرومولکول هاست.

تئوری ساده ویسکوزیت : ه -۱۰

ویسکوزیته تحت عنوان چسبندگی درونی تعریف می شود. یک مایع را که در بین دو صفحه موازی حرکت v با سرعت x بزرگ قرار گرفته در نظر بگیرید. یکی ازصفحات، ثابت و دیگری در جهت می کند.

لایه مجاور هر صفحه با مقاومت اصطکاکی در مقابل حرکت مواجه است. بنابراین، صفحه حمل می کند و لایه مایع مجاور صفحه ثابت v با سرعتی تقریبا معادل با x متحرک مایع را در جهت بسیار کند حرکت می کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.