دانلود جزوه درس جراحی عمومی اورژانس های جراحی نوزادان

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
866KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
588 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود جزوه درس جراحی عمومی اورژانس های جراحی نوزادان

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس جراحی عمومی اورژانس های جراحی نوزادان می باشد. این فایل شامل ۱۱ صفحه می باشد و در قالب فرمتpdf تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود جزوه درس جراحی عمومی اورژانس های جراحی نوزادان

بن‌بست مری یا آترزی مری (به انگلیسی: Esophageal atresia) گونه‌ای ناهنجاری مادرزادی در دستگاه گوارش می‌باشد که در آن مری در دورهٔ جنینی رشد و نمو نیافته و پیوستگی مسیر مری تا معده در میانهٔ راه، کور و بن بسته شده و همچون بادکنکی آویزان در پشت نای قرار می‌گیرد. آترزی مری، شامل انواع مختلفی از نواقص آناتومیکی مادرزادی با ریشه در عدم توسعه یافتگی جنینی در مِری می‌باشد. این عارضه با مشاهده عدم پیوستگی ساختار دیواره مری تشخیص داده می‌شود.

از هر ۲۵۰۰ نوزاد زنده ممکن است یک نفر به این عارضه مادرزادی مبتلا باشد.
انسداد مادرزادی مری نشان‌دهنده عدم پیوستگی ساختار مری – معده می‌باشد که به صورت یک کیسه کور نمایان می‌گردد. فیستول تراکئوازوفاژیال نشان دهنده مجرای غیرطبیعی میان نای و مری می‌باشد که در این شرایط نوزاد با بلعیدن شیر دچار پنومونی یا سایر اختلالات می‌گردد.
انسداد مادرزادی مری و فیستول تراکئوازوفاژیال به‌طور جداگانه یا همزمان می‌توانند رخ دهند. این دو عارضه در بخش مراقبت‌های ویژه تشخیص داده شده و بلافاصله اقدامات فوری جهت درمانشان انجام می‌گیرد.

به مجرد اینکه آترزی مری شناسایی شد، از شیر دادن به نوزاد بایستی پرهیز شده و از راه رگ نیازهای غذایی وی برآورده گردد. درمان بستگی به شدت آن داشته و بیشتر با جراحی شکافتن مری و پیوند زدن آن به معده و نیز برطرف کردن فیستول می‌باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.