دانلود جزوه درس خوردگی و حفاظت مواد

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
13MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
562 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

دانلود جزوه درس خوردگی و حفاظت مواد

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس خوردگی و حفاظت مواد می باشد. این فایل ۶۱ صفحه جزوه دست نویس  بسیار با ارزش و با کیفیت و عالی می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس خوردگی و حفاظت مواد

تخریب و تحلیل رفتن مواد را اصطلاحا خوردگی می نامیم، البته نه هر تخریبی، مواد در هر شرایطی تخریب می شوند که به جنس ماده و محیط اطراف بستگی دارد. دما عامل موثری در شدت خوردگی و نخریب است. افزایش دما معمولا سرعت انجام واکنش ها را بیشتر می کند.

در محیط های دریایی ، مهمترین آلاینده کلر است که به شدت باعث تخریب می شود. فلز در محیط های اسیدی معمولا بیشتر از محیط های قلیایی خورده می شود. در جایی که اکسیژن بیشتر است خوردگی بیشتر است. کلمه زنگ زدن را فقط برای آلیاژهای آهنی به کار می بریم.

اکسید آلومینیوم بی رنگ است. اکسید روی در ضخامت های کم بی رنگ است اما در ضخامت های بیشتر مانند شوره می شود. در دماهای بالا هوردگی معمولا به صورت اکسیداسیون است. خوردگی در محیط های گازی و حتی مذاب هم به وجود می آید.

خوردگی یک واکنش شیمیایی و یا الکتروشیمیایی مخرب بین سطح فلز و محیط اطراف آن می‌باشد. با توجه به اینکه از لحاظ ترمودینامیکی مواد اکسید شده نسبت به مواد در حالت معمولی در سطح پایین‌تری از انرژی قرار دارند، بنابراین تمایل رسیدن به سطح انرژی پایین‌تر سبب اکسید (خورده) شدن فلز می‌گردد. با این توضیح می‌توان گفت که هیچگاه نمی‌توان به طور کامل از آن جلوگیری نمود، بلکه باید به نحوی میزان خوردگی را به حد قابل قبول رسانید.

خوردگی سبب به وجود آمدن زیان‌های فراوانی در کارایی سیستم‌های مختلف می‌گردد. علاوه بر خسارت‌های جانی از نظر اقتصادی نیز خسارت‌های فراوانی ایجاد می‌نماید. به طور کلی برای بررسی یک آلیاژ از نظر مقاومت در برابر آن باید پارامترهای گوناگونی را مورد بررسی قرار داد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.